Drama met brood

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ons dochtertje was nooit gek op brood. Met pijn en moeite ging er toch een boterham in, tijdens de lunch. In de ochtend wil ze niks anders dan haar fles.</p><p>Ze is ook veel ziek geweest en net nog een vaccinatie, maar het is echt een drama geworden. Mondje dicht en al gaan huilen bij het zien van het bordje. Op de opvang schijnt ze wel goed te eten..soms 1,5 boterham. Heb al gevraagd wat ze geven en hoe, maar schijnt niet anders te zijn dan thuis.</p><p>Heb al van alles geprobeerd, geroosterd, krentenbol, cracker en ze lust ook geen pap.</p><p>Ze is nu 12 maanden.</p><p>Iemand een gouden tip of herkenning? </p><p>Groetjes,</p><p>Karo</p>

Een beetje herkenning hier. Onze zoon is ook geen fan van brood en hoeft net als jouw dochter ook geen pap.
Er zijn wel een paar dingetjes die hier helpen:
- als ik moet werken, smeer ik zijn broodje de avond van tevoren al. Dan is het uit bed, aankleden, broodje eten, fles drinken. Hij hoeft dan niet te wachten en dan eet hij het wel (zonder korstjes overigens). 
- als ik vrij ben geef ik eerst z'n fles en daarna z'n broodje terwijl hij aan het spelen is. Dan doe ik het stukje gewoon in z'n mond. 
- zelf laten doen en zelf ook een broodje eten, helpt ook hier. 

Bedankt voor je tips. Helaas werkt dit hier ook niet. Het is ons maar een paar keer gelukt om een halve boterham erin te krijgen. Tegenwoordig haalt ze de stukken uit haar mond en gooit het weg..en als ik eerst brood probeer, dan is het krijsen totdat ze de fles krijgt.
Had zo graag gewild dat dit beter kon gaan..

Bedankt voor je tips. Helaas werkt dit hier ook niet. Het is ons maar een paar keer gelukt om een halve boterham erin te krijgen. Tegenwoordig haalt ze de stukken uit haar mond en gooit het weg..en als ik eerst brood probeer, dan is het krijsen totdat ze de fles krijgt.

Oh zo herkenbaar! Hier ook een dochter van 8 maanden die moeilijk brood of pap eet en op de opvang doet ze dat perfect. Ik heb ook alles al geprobeerd maar niks werkt echt blijvend. Maar laatst zaten we met vrienden met een 3 maanden oudere baby op het terras, die kreeg een broodje en prompt werd mijn dochter boos dat ze niks kreeg. Dus heeft ze broodje gedeeld met die andere baby! Enige dat dus lijkt te helpen is samen met andere kindjes eten haha. Maar ja, dat is thuis wat lastig ;) ik blijf gewoon proberen en aanbieden in de hoop dat ze uiteindelijk wel gaat eten. Dus helaas geen gouden tip voor je..

Terug
Bovenaan