Drama met de middagslaal

<p>Goedenavond,</p><p>op het moment heeft mijn zoontje van 11 maanden vreselijke moeite om zijn slaap te vatten voor de middagslaap. Eerder gaven we hem een flesje en legden we hem in bed, sliep hij lekker twee uurtjes. Sinds een maand wil hij de middag fles niet meer dus hebben we die er af gehaald. Als we merken dat hij na zijn boterham en thee moe word (rond 13.00) leggen we hem in bed... hij wil gewoon niet slapen, huilen, krijsen en in zijn bed staan. Ik vermoed verlatingsangst, de tips die ik krijg zijn terugkomen en dat steeds wat langer rekken (dit werkt echt niet voor hem) of laten huilen... dit hou ik een half uur vol en dan word ik helemaal gek van het gehuil. Haal hem dus maar weer uit bed en ga dan samen met hem op de bank liggen, dan slaapt hij zo... moet ik dit blijven doen en gaat het vanzelf over of heeft iemand nog andere tips?</p><p> </p>

Ik zou naast zijn bedje gaan zitten kan je troostend zijn maar valt ie wel in slaap in zijn eigen bed. Heel lang zo moeten doen zelf. En dan dus pas weggaan als je zeker weet dat ie slaapt anders mag je helemaal overnieuw beginnen. En maar denken het is een fase want dat is ook echt zo 

Wat later op bed leggen misschien? En in de ochtend wat korter laten slapen? Zo rond de 11-14 maanden gaan kindjes ook over op 1 slaapje op de dag. Misschien verschuift zijn ritme nu hij wat ouder is en is hij gewoon nog niet moe. 
Mijn dochter is nu 17 maanden, toen ze 11 maanden was deed ze nog wel 2 slaapjes op de dag, van 10.00-11.15 en van 14.30-15.30 ofzo. Om 11.15 maakte ik haar dan wakker en eerder dan 14.30 ging ze in de middag echt niet slapen. Toen ze 13 maanden was ging ze over op 1 slaapje van 12.00-15.00.
Misschien dat je kindje ook een beetje op die grens zit? 

Bedankt voor de reacties tot zover?
naast het bed zitten heb ik idd geprobeerd maar hij staat elke keer weer op en blijft huilen of gewoon staan, als ik weg loop begint de ellende weer opnieuw. Dan lijkt het net of hij niet moe is maar als ik hem er weer uit haal zie ik echt aan hem dat hij dat wel is.

hij doet sochtends meestal geen dutje meer alleen soms in de buggy of auto dus dan blijft alleen de middag slaap nog over, lijkt mij nog veel te vroeg om die nu al over te gaan slaan...

Terug
Bovenaan