drama met drinken

Hoi Hoi meiden!!

Het is weer eens (lees: nog steeds!) drama met drinken. Mijn dochter  krijgt een flesje van 165cc aangeboden, als ze 100cc drinkt mag ik blij zijn. Met haar tong duwt ze  dan de speen helemaal dubbel, zovan: mama ik hoef niet meer!!
Dan laat ik haar een boertje doen om vervolgens opnieuw te proberen, maar nee hoor madame heeft genoeg en laat dat duidelijk merken.  Ik kan en wil haar absoluut niet dwingen om meer te drinken, ben dan erg bang dat het haar uiteindelijk gaat tegen staan. Meestal probeer ik na een half uurtje of ik nog wat fruithap naar binnen kan krijgen. Dit gaat op zich wel prima, maar ja omdat ze al een fles heeft gehad wil ze niet veel hebben. Ook wel logisch natuurlijk.

Ik heb het idee dat ze met haar tandjes bezig is. Ze is namelijk erg druk met bijten op haar vingers, maar ook de mijne zijn erg lekker. De bijtring heb ik uit de koelkast gepakt en daar begint ze ook gretig op de kauwen. Kan het zijn dat het doorkomen van tandjes ook eetlust verminderd?

Ik hoop dat iemand antwoord heeft op mijn vragen, want het is wel super frusterend. Je wilt zo graag dat ze goed drinkt en dus ook goed groeit!!

Groetjes
Sandra (mv Daphne 20wk)

Hoi,

Kay is nu 16 weken en zit ook al met doorkomende tandjes. Meestal vinden ze de fles dan juist lekker doordat ze op de speen kunnen sabbelen. Dit masseert dan hun tandvlees wat verzachtend werkt.

Kay heeft graag de speen, echter wel maar van een bepaalde vorm. Rest spuwt hij snel uit. Zo heb je ook verschillende vormen spenen voor op de fles.. misschien kun je eens een andere vorm proberen.

Ook had  ik veel problemen met de fles geven. Kay liet telkens 60 cc staan maar had wel gigantische honger! Een gevecht dus. Bleek dat hij te hard moest werken/zuigen om er iets uit te krijgen. Dat zorgde ervoor dat hij halverwege de fles zó moe was dat hij niet meer kón drinken maar dus nog wel honger had,.. Later heb ik een speen gekocht met een groter gaatje. Hij heeft zijn fles wel binnen 15 minuten op maar is erg tevreden en geen ruzie meer met de fles!

Misschien heb je er iets aan, anders succes!!

Esmé mv Kay

hallo moeders

mijn dochter heeft dit ook gehad en ze ging er zelfs bij huilen en krijsen, zo raakte ze van de kaart tidens de fles. na een telefoontje met het CB kreeg ik de tip of ze misschien niet 1 fles minder wilde (4 ipv 5) toen ik dit heb aangepast was alles in 1 keer over. nu gaat alles weer goed en is ze weer dezelfde lieve blije meid als eerst
ze is nu 21 weken (eigenlijk hoor ik bij de voorjaarmama's maar daar is het de laatste tijd vrij rustig en aangezien ze op 27-6 is geboren kan het net hihi
als je fot's wilt zien dan ka dat op de volgende pagina
http://veronique-deronde.hyves.net

Hoi Hoi,

Ik heb er ook aan gedacht om over te gaan op 4 flessen, maar eigenlijk drinkt ze daar veel te weinig voor. Vandaag heeft 4 flessen gehad  en in totaal zit ze nu op ongeveer 450cc. Da's dus niet zoveel. We hebben nog een flesje te gaan, maar ook daar zal ze niet meer dan 100 of zo uit drinken.
Gelukkig heb ik er vanmiddag wel een 3/4 fruithap in gekregen. Dus da's wel weer mooi. We zullen zien hoe het gaat de rest  van de week. Misschien idd eens bellen met het cb, kijken wat voor tips zij nog kunnen geven. En een andere speen heb ik nog niet aan gedacht omdat ze eerder met deze zelfde speen rustig 165cc dronk. Dus echt moeite heeft ze niet geloof ik.

Bedankt en wie weet tot gauw!

Groetjes
Sandra (mv Daphne)

PS. Veronique, ik heb je hyves site bekeken! Lieve meid hoor!!

Ik had hetzelfde probleem, CB adviseerde me ook vier flessen, plus fruithapje. Maar ze adviseerde ook vijf uur tussen de voeding, dus om 7.oo uur, 12, uur, 17.00 uur en 22.oo uur. Ik heb het drie dagen gedaan, eerste twee dagen gingen goed, derde dag niet, weer weinig drinken.

Omdat hij drie dagen naar het kdv gaat heb ik toch besloten weer terug te gaan naar vijf flessen, om de vier uur. Ook heb ik me erbij neer gelegd dat hij dan maar niet alles op drinkt, minimaal de helft van de fles is voldoende (volgend de huisarts) en twee flessen van 180 water drinkt hij over het algemeen wel helemaal op.

Fruithapje ga ik wel mee door, zodra hij dit redelijk kan eten (hij heeft nog geen idee wat hij ermee moet doen) ga ik wel naar vier flessen.

Lukas is nu 18 weken

Terug
Bovenaan