Drama met verschonen

<p>lieve mama’s en papa’s </p><p>Mijn zoontje van 13 maanden krijst alles bij elkaar met verschonen gaat staan zitten staan en weer zitten. Hij wilt absoluut niet liggen maar staand verschonen vind ik soms best een uitdaging. <br />Het afleiden heb ik geprobeerd maar lijkt niet te werken. <br /><br />Iemand ook zoiets meegemaakt en een gouden tip voor mij? <br />Zelf kijk ik nu elke keer op tegen het verschoonmoment van en het lijkt alsof hij dat aanvoelt bij zijn vader wilt hij namelijk uiteindelijk na ook een hoop gemopper wel blijven liggen. <br /><br /></p><p>Liefs Lau</p>
 
Hier zijn we toen overgestapt op luierbroekjes en idd toch staand gaan verschonen, gaat helemaal prima! Het werkte anders gewoon echt niet meer, hoe meer ik mopperde hoe dwarser de dreumes en hoe en gefrustreerder we beiden werden ?
 
Ook wij zijn al een hele poos heel blij met luierbroekjes.
Sindsdien is het een stuk minder drama.

Zoals mijn man dan zegt: het zal wel weer een fase zijn?
 
Het is hier een fase geweest ja. Nu (20 mnd) ze beter kan praten en veel meer begrijpt gaat het beter. Ik geef haar taakjes tijdens het verschonen. Dat doe ik al een maand of 3. 
Ze vindt het heel leuk om billenzalf te smeren, of ook met een doekje even schoon te maken. Vraagt nu ook altijd of er plas of poep in zat. Ze is heel erg into wc rituelen nu, dus ook luier verschonen is heel interessant geworden. Het gaat lang niet altijd zonder tranen. Maar vaak genoeg wel. En al zijn er tranen, dan begrijpt ze nu wel beter dat het echt even moet en dat ze er weinig over te zeggen heeft. 
Wel probeer ik nooit boos te worden, en altijd enthousiast haar te betrekken bij alles. 
 
Oh en ze oefent nu zelf met broek aan trekken. Lukt nog voor geen meter. Maar ze is helemaal blij als ze even mag proberen. 
En alles gaat duidelijk lastiger als ze erg moe is. Dan staan we nog steeds met een hysterisch meisje. Dan troost ik haar gewoon zodra het over is.
 
Hoihoi! Zo herkenbaar helaas. Hier helpt soms (helaas heb ik ook nog niet de oplossing gevonden) een liedje opzetten die ze heel leuk vindt.. soms geef ik haar zelfs mijn mobiel met een filmpje (absoluut niet pedagogisch verantwoord, maar alles voor geen strijd) 
 
Is inderdaad een fase! :) hier hielp het om lekker gek te doen met verschonen, kietelen/zingen/voetjes kussen. En pas als ze oké was met liggen beginnen met verschonen..
Ik zing eigenlijk altijd hetzelfde liedje voor ik ga verschonen dan weet ze wat er gaat gebeuren. 
 
Terug
Bovenaan