Drama onder de douche

Hallo meiden,

Ik zit met een probleem: dat Isabelle 3 dagen oud was heb ik haar meegehad onder de douche en dat vondt ze heerlijk.

Door verschillende dingen kwam het er niet van om dit weer te doen totdat we op vakantie waren.
Mijn vriend kleedde haar uit en toen begon ze eigenlijk al een beetje te protesteren.
Goed, hij gaf haar aan mij, ik stond al lekker onder de douche en ze begint toch enorm te krijsen, niet normaal meer, ze was pas weer stil toen ze aangekleed was en haar flesje kreeg.

Goed... geaccepteerd dat het mogelijk kwam doordat het een andere badkamer dan thuis was en doordat  papa haar niet zo heel vaak uitkleed.

Thuis dachten we vorige week: we gaan het gewoon nog eens proberen, in het grote bad gaan vindt ze tenslotte ook heerlijk!
Dus mijn vriend ging onder de douche, ik kleed haar uit. Gaat allemaal perfect en ik geef haar aan hem onder de douche en ze begint meteen weeer te krijsen en kijkt echt naar me van: help, red me, wat doe je me aan?"
Gelukkig stopte ze met huilen dat ik haar aan het afdrogen was, maar ik twijfel nu heel erg of we het nogmaals moeten proberen of dat we het maar even moeten vergeten tot ze goed zelfstandig kan zitten en dan met de dochekop kan spelen?

Wat denken jullie ervan en hebben jullie hier ervaring mee?

Ik zou natuurlijk niet willen dat mijn kleine meid een "trauma" hieraan over gaat houden als wij maar blijven proberen...

NOu, ik hoor het graag van mijn mede-moeders.

Liefs Monica

Hoi hoi,

Lastig he? Ik weet dat mn neefje het ook verschrikkelijk vond, en mijn schoonzus is het weer gaan proberen toen hij 1,5 jaar was. Na een week  klungelen is hij het leuk gaan vinden.
Misschien moet je inderdaad even wachten en laat haar anders in bad ook met de douchekop spelen. (of hebben jullie geen bad maar een badje?)
En inderdaad straks als ze kan zitten wat speeltjes mee onder de douche en even doorzetten.
Zo vond mn dochter douchen heerlijk en in bad gaan verschrikkelijk. We hebben wel doorgezet, eerst maar een minuutje en dat steeds langer. Nu vind ze allebei ok, hoewel ze douchen nog altijd het leifste doet als ze echt moe is.
Succes ermee.

Liefs Reneke  

Hey,

Thomas ging vanaf week 2 alleen nog maar onder douche, badje nooit meer gebruikt... En Nina ging vanaf week 3 alleen nog maar mee onder de douche, en gelukkig vonden en vinden ze allebei heerlijk!
Wij douchen ook met de hele familie hoor! ik ga vast onder de douche staan en Gert-Jan kleed Nina uit en geeft haar aan mij. Dan ga ik gewoon heerlijk zitten in de douche-bak met Nina tegen me aan geleund of tegenwoordig doe ik mijn voetzolen tegen elkaar en zet Nina dan op mijn voeten zodat ze kan zitten. ( Snap je het nog??) Ze kan dan heerlijk met de doucheslang spelen en ik hou de kop een beetje op haar gericht. Ze kan al goed zelf zitten dus ik heb gelijk mijn handen vrij om haar te wassen o.i.d. Wel doe ik ook altijd de waterstraal een keer over haar hoofdje met een heel gek geluid of zo, kan ze wel wennen aan stromend water over haar hoofd en langs haar gezichtje! Ze vermaakt zich prima zo samen onder de douche hoor!
Als we klaar zijn neemt gert-Jan haar aan en droogt en kleed haar, en ondertussen komt Thomas bij mama, hahahha! gezellie hoor!
Ik denk dat het voornamelijk een kwestie van wennen is voor haar. Geluid klinkt immers veel harder en anders in de douche. Gewoon lekker tegen je aan houden en tegen haar aan kletsen, water via je hand over haar heen laten lopen zodat de straal niet plots tegen haar komt. Meer tips heb ik niet voor je vrees ik! Maak het gezellig zou ik zeggen!

Kus, Marieke

hoi, wij hebben onze kleine   (6 mnd) al vanaf de 2e dag oud mee onder de douche genomen, hij heeft op de zomervakantie na, altijd gedoucht om de 2 dagen.

In de zomervakantie waren we met de caravan weg en kon hij niet mee onder de douche i.v.m. mannen en vrouwen hokjes... dus is hij daar 3 weken in badje geweest en toen we thuiskwamen schrok hij   ook wel van de douche.
Het was krijsen en heel bang kijken.
Ik heb hem toen de eerste paar x zelf mee onder de douche genomen, en hem met zn buikje tegen mn buik aangelegd, en aan hem laten zien dat douchen heerlijk is.
Na 3 of 4 x was het bij ons weer als vanouds.

Ik weet niet hoe oud je kindje is?
Liefs marina

Hallo,

Ook onze oudste vond douchen nooit een succes, eigenlijk alleen de eerste 2 maanden en daarna was het krijsen. Ik heb me daarbij neergelegd en hem vanaf dat moment in bad gedaan. Als het echt niet anders kon, qua tijd ging hij wel mee in de douche, maar een succes was dat niet. Vanaf dat hij een maand of 9 was, nam ik hem wel weer mee. Hij zittend in de douchebak en spelen, stop er in en ik mezelf douchen, Dat vond hij prettig, maar ohwee als hij water op zijn hoofd kreeg (in het zwembad onder water vond en vindt hij prachtig). Nu is hij bijna 2 en doen we het meestal nog steeds zo. Water op zijn hoofd vindt hij nog steeds niet prettig, maar zo'n 2 keer per week moeten we dan toch zijn haar wassen. Mensen in de straat zullen wel af en toe denken dat we hem aan het mishandelen zijn..... Maar ik moet zeggen, langzaamaan wordt het beter en vindt hij het leuk worden om zelf een bekertje water over zijn hoofd te gieten.
Bente vindt de douche overigens wel prima, zoals ze eigenlijk alles wel prima vindt hahaha. Maar meestal doe ik haar 's ochtends even in bad als ik vrij ben.

Groetjes Danielle (mv Bente 13.03)

Terug
Bovenaan