drama,s bij avondeten

Hallo allemaal,

Mijn zoontje nu net een jaar oud maakt drama,s bij het avondeten.
Hij slaat de lepel weg, draait zijn hoofd weg, wrijft in zijn gezicht om maar niet te hoeven eten.
De enige manier om hem te laten eten is zijn lievelings speelgoed erbij te pakken dan eet hij bijna auomatisch maar dt is natuurlijk niet de juiste manier.
Wie heeft dit ook meegemaakt en wie heeft  er tips om hem beter te laten eten.
Heb het trouwens ook met spelletjes geprobeerd zoals: hapje voor... en zingen aan tafel en een auto nadoen etc.
Ik weet het nu niet meer de rest van zijn voedingen gaan aardig goed maar echt gezellig is dit niet bepaald.

groetjes claudia

hoi Claudia
Ik heb hier geen ervaring mee, maar eet je zoontje zelf of voer je hem ?
Misschien een idee om hem zelf een vork of lepel te geven zodat hij zelf kan eten. Of met zijn handjes laten eten. Bord voor zijn neus zetten en als hij niet wil eten, dan niet. Als je zelf klaar bent dan bord weer weghalen.
Mijn oudste (3,5jaar)  is ook een slechte eter, en met haar heb ik ook verschillende dingen uitgeprobeerd. Macaroni en spaghetti eet ze het liefst met haar handen, nou prima ze eet tenminste. Soms wil ze ook nog gevoerd worden, dan moet ze wachten tot ik zelf klaar ben met eten. En er gaan ook dagen voorbij dat ze niets of weinig eet. Maar ze weet dat als wij klaar zijn, haar bord weggaat (behalve als ze opeens een dag heeft dat ze lekker zit te smikkelen).
Mijn jongste (bijna 2) is helemaal geen probleem. Als we het woord eten noemen staat ze al bij de kinderstoel en ze stopt pas met eten als haar bord leeg is. Sinds ze ongeveer een jaar is eet ze zelf, en meestal ook netjes met lepel of vork (netter als haar grote zus !).
Ook krijgen ze altijd een toetje, dit is geen beloning of straf maar hoort bij de maaltijd.

Succes ermee !
groetjes Melanie

Hoi, hoi,