Dramatisch slapen

<p>Hoi allen! <br /><br />Sinds begin September is onze dochter (nu 2 weken 2 jaar) veel ziek geweest.Ze heeft buikgriep, waterpokken, weer buikgriep en krentenbaard achter elkaar gehad. <br />Sinds het begin hiervan tot aan nu slaapt ze snachts ontzettend slecht. Ze wordt meerdere keren wakker, is dan overstuur, we troosten haar dan en leggen haar daarna wel weer terug. Ze valt dan wel weer in slaap maar na een uur is ze vaak alweer wakker. Dit gaat de hele nacht door.</p><p>’s ochtends is ze ook alweer rond 05:45/06.00 wakker.</p><p>Tussen de middag slaapt ze vaak nog van 12.00-15.00. We hebben al geprobeerd dit korter te maken maar dan is het overdag en snachts een drama.</p><p>Is er iemand die dit herkent? En is het een (hele lange) fase? Of iemand met tips </p>
 
Tsja, wij hebben met 2 jaar ook een hele nare slaapregressie gehad... Duurde echt een paar weken en toen kreeg hij een broertje en begon t feest opnieuw...
Vooral niet aan "nieuwe" dingen toegeven zoals een slokje water, zalfjes, bij jullie in bed.. Want ze weten het en blijven er mee door gaan..
Consequent: tijd om te slapen, kus en weer weg... Wel liefdevol blijven troosten....
Middagslaapje zou ik zeker zo laten. Ze is nu al oververmoeid. Je zou haar een uurtje eerder naar bed kunnen brengen als ze al om 5u wakker is..
 
Ik zit precies in dezelfde fase. Mijn zoontje wordt bijna 2. Sinds een paar weken ook onrustiger slapen en erg vroeg wakker, zaten vanmorgen om 5.15 weer beneden. Hij is dan ook echt niet van plan om verder te slapen, rustig zeggen dat hij moet gaan slapen en een kus geven helpt niet, hij wordt alleen maar meer overstuur als we weer weg gaan. De ochtend duurt dan lang en hij is snel chagrijnig. Ik denk dat het toch de slaapregressie is die bij 2 jaar op speelt. 
 
Terug
Bovenaan