<p>Hoi allemaal, </p><p>Ik zit echt even met de handen in mijn haar. Wij hebben een dochter van vandaag precies 2 jaar en 9 maanden. Eten is al 1,5 jaar ongeveer een drama. Iedereen zegt niets van aantrekken en het gaat vanzelf over. Nou dat doen we dus al geruime tijd, maar het wordt alleen maar erger lijkt het. Hoe ze eerst haar brood wel goed at, laat ze dat tegenwoordig ook vaak staan. Zelfs als ze zelf iets uitkiest van beleg of type vlees bij avondeten is het “blegh” of gelijk “buik vol”. Het enige wat ze eigenlijk altijd wel eet zijn pizza, patat, pannenkoeken en poffertjes, maar ja dat kan ik moeilijk elke dag maken. Ze is nu in 6 maanden tijd al 2 hele punten gezakt in haar bmi en het gaat er zo niet beter op worden, bmi is overigens nu nog wel goed, maar gaat wel richting de onderlijn. Nu dachten we dus vanavond we gaan toch maar eens een keer weer proberen en dan worden we dus puur gewoon beetje boos, met hup eten nu, dan kan je dus gelijk een spuugbak gaan halen, want ze gaat dan hoesten van het huilen en denkt dus gelijk dat ze moet overgeven. Ze raakt helemaal in blinde paniek en roept alleen maar mama spuugbak, mama spuugbak. We proberen haar dan gerust te stellen dat ze niet over hoeft te geven, maar een hap eten gaat daarna zeker niet meer lukken.. ze heeft vandaag over de hele dag 1 eierkoek (hele ochtend over gedaan), 2 muizenhapjes brood en een half minicakeje op. Ze krijgt ook bijna geen snoep, ja gewoon 1 snoepje per dag en ook dat eet ze lang niet altijd op en vaak kiest ze dan ook nog voor een rijstwafel. Sorry het is een beetje lang verhaal geworden, maar ik weet het echt even niet meer. Ze is gewoon best vaak ziek de laatste tijd, maar als je niet eet, krijg je ook geen vitamines enzo voor je weerstand binnen en nee ook vitaminepillen krijgen we er echt niet in. Alleen vitamine D. Fruit proberen we elke dag wel, maar als ze zegt dat ze niet hoeft, dan hoef ik echt geen hoop te hebben dat ze dat gaat eten. Ik geef haar tegenwoordig wel vaak weer een zakje knijpfruit, dat ziet ze als drinken en dat gaat vaak wel goed. Ik ga dit overigens binnenkort ook even op het CB bespreken. Hoop dat iemand nog een tip heeft met wat we nog niet hebben geprobeerd. Groetjes Jessica </p>