Drammen..Dreinen..Jengelen om helemaal niks!!

Echt, om af en toe helemaal gek van te worden!! Dayden heeft er elke dag wel last van.
Niks is dan goed, huilt overal om, gaat met zijn beker, of auto's  gooien.

Waarschuw altijd dat hij niet mag gooien, waarschuw maar 1 keer  en als hij dan weer gooit, gelijk naar boven naar zijn kamer.

Dan is het natuurlijk helemaal gillen en stampen geblazen, hij koelt dan ook niet af.
En als ik dan naar boven ga, stopt hij met gillen en is het gelijk weer goed. Hij geeft me dan een knuffel en een kus.



Heeft dit met leeftijd te maken? Hebben jullie kindertjes dit ook? En wat doen jullie hieraan?

Moet eerlijk bekennen dat ik het soms niet kan hebben en ik echt heel erg kwaad word op hem  het frustreerd me enorm! En natuurlijk heb ik dan onwijze spijt als ik boos op hem word!

Leontine, mama van Dayden Joshua bijna 2!!!
 
Klinkt alsof ie goed in de peuterpubertijd is beland. Ik heb er hier een van net 2 jaar, precies hetzelfde. En soms is het me ook teveel en kost het me ontzettend veel moeite om rustig te blijven. Aan de andere kant: ze mogen het best eens weten dat papa of mama ook boos, verdrietig, onredelijk kunnen zijn.
Het enige dat je moet doen is consequent blijven (wat ik eerlijk gezegd niet altijd ben en dan ook merk dat ze een loopje met me neemt). Voor de rest is het de pubertijd uitzitten ben ik bang.
sterkte! Anne
 
ik heb ook zo'n mannetje hoor die geregeld erg kan "zeuren"en huilen om niks.
Ik wordt er ook soms gek van hoor.
Vorige week brak hier ook een beetje de pleures uit, ze zaten tijdens het brood eten al erg te etteren (zoontje 20mdn, dochter 3jr) het gebakken eitje werd al expres op de grond gegooid en ze hadden ook (voor een keer) een beker chocomelk staan en daar werd er ook een van op de grond gegooid.
Nou je wilt niet weten hoe het er uit zag, alles zat onder, nou daar werd ik op zijn minst gezegd niet vrolijk van.
Nou toen hebben ze ook een heel erg boze moeder meegemaakt hoor, en ik vind dat ze dat best mogen weten ook, want dat kan naar mijn mening echt niet.
Maar mijn zoontje heeft dsu ook geregeld dagen dat ie de hele dag loopt te zeuren, vooral tijdens de lunch en dan wil ik graag rust, als er dan eentje de hele tijd zit te huilen wordt ik daar een beetje gek van.
Negeren kan ik dan vaak niet al is dat eigenlijk wel het beste, maar bij hem werkt het als ik even goed boos wordt, dan gaat ie wel even nog harder huilen maar vervolgens wordt het minder.
Martine
 
mijn dochtertje, 22 mnd, gooit als ik ´nee ´ zeg wat ze in haar hand heeft weg. Ik waarschuw haar dan, ga door de knieeen, en zeg dat ze niet met spullen mag gooien en dat ze het op moet pakken. Meestal zegt zij dan ´nee ´ en dan zet ik haar naast de bank, met haar gezicht naar de muur. Daarna pakt ze het ding wat ze weg heeft gegooid op en legt het op tafel. Als ze door blijft dreinen, negeer ik haar. Geen oogcontact werk goed. Dan gaat ze vanzelf weer spelen.

Wellicht werkt dit ook voor jou. Ik denk zelf dat 2 jarigen nog te klein zijn om de consequenties van straf echt te snappen en ik denk ook niet dat hij begrijpt waarom hij naar zijn kamer wordt gebracht. Mijn dochter komt alleen op haar kamer om te slapen. Wel denk ik dat  voldhouden (zeggen dat iets niet mag) op de lange termijn werkt.    

Veel succes met je kleine druktemaker!

Groetjes Odette
 
hahahaha j hoor bij mij presies zo. Zoon van 2,5 jaar zegt NEE en kkijkt dan zo   fout. Hij kan ook heel erg zeuren, om snoep bv. Hij kkriijgt het 1x per dagg tussen de   middag. Maar kan heel de dag er om zeuren.

Ik straf   hem wel als hij heel erg gaat schreeuwen of me schopt. 1 minuut op de   gang   en daarna zeggen waarom. Dat helpt goed.

Maar ja, die pubbertijd blijft lastig soms.
Zelf rustig blijven   ook al is dat soms heeeeel moeilijk


gr ruth
 
Hoi meiden,

wat herkenbaar...(helaas haha).
Mijn zoontje Noah is net 2 jaar, maar is de laatste tijd zoooo vervelend, niet sis goed en als hij zijn zin niet krijgt gaat hij lopen jammeren/piepen, enfin vervelend doen.
En dat kan ook zonder reden zijn, of om een reden die ik niet begrijp.
Als hij niet ophoudt dan gaat hij bij ons sinds kort in de gang. Ik heb gelezen dat je hem er niet langer als zijn leeftijd in jaren=minuten, moet katen staan. Dus bij Noah maximaal 2 minuten.
Maar inderdaad zoals sommigen van jullie al schrijven, ik weet niet of hij het al begrijpt. Maar hij merkt zo wel dathet niet mag en dat mama of papa niet blij zijn met zijn gedrag. Verder probeer ik echt het positieve gedrag (als hij lekker speelt, rustig zit) te belonen, door hem complimenten te geven, voelt soms wat geforceerd, maar vind het wel belanrgijk dat hij leert met goed gedrag aandacht te krijgen.

Naar mijn idee is het ook aandacht terkken dat negatieve. Vorige week heeft hij me aan de haren getrokken een paar keer, ook na herhaaldelijk zeggen dat het niet mag, toen hij een bos haren in zijn hand had, ben ik heeeeel boos geworden en ben met hem van de auto naar de hal gelopen en hem even daar neer gezet, grrrr, soms.

 
Terug
Bovenaan