drammen

HOi,

Kunnen jullie kindjes ook al zo ontzettend drammen! Stijn wel in elk geval, met echte tranen. Zoals nu. We zitten aan tafel te tekenen, van mij mag hij niet met de puntenslijper spelen, maar dit wil hij natuurlijk wel hebben en boos dat hij nu doet, huilen, huilen. NOrmaal kan ik er prima tegen en moet ik er soms zelfs wel een beetje om lachen, maar vandaag... ik word er echt een beetje boos om. Maar goed dat kan ook komen omdat ik een beetje moe ben, dochterlief vond het vanochtnd om half 6 wel tijd voor haar fles.

Nou ja, hoort er bij toch....

Carina

Ik riep altijd dat mijn kindje de liefste van de hele wereld was!!!!
Nou ''ik ben twee en ik zeg nee!'' (nou ja bijna 2 dan).
Nee Jasmijn niet aan de kattenbrokjes zitten: Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeehhhhhhhhhhhhh dikke tranen.
Nee Jasmijn blijf van dat kastdeurtje af: Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeehhhhhhhhh
brullen.
Dan laat ze zich brullend op de grond vallen en bonkt natuurlijk met haar voorhoofd tegen de vloer: weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeehhhh nog harder brullen.
Tja herkenbaar?

Elke

even afkloppen; wij hebben nog niet zulke buien gehad. Maar als ik 't zo lees hoort het wel bij de leeftijd, dus ik zet me vast schrap!
Wat doen jullie er trouwens mee? Gewoon negeren of wordt het een beetje tijd voor "time-out" plekjes? Op de gang of in de hoek oid? (naughty corners a la Supernanny)

Ben benieuwd!

Jacoline
PS: ik moet eigenlijk wel vaak lachen als Lara eens boos staat te doen om niks. Werkt op m'n lachspieren!

Hoi hoi,

Ik herken het ook. En vooral als ze moe is. Als ik ergens zit moet zij precies daar zitten en als ze dan haar zin niet krijgt inderdaad brullen. Als ik een pen heb moet zij die pen en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik ga tegenwoordig maar veel op de bank zitten en niet meer op een stoel, dan kan ze er gewoon naast zitten. Heb namelijk ook niet altijd zin in strijd. Ze wil gewoon vaak wat ik ook doe en dat is volgens mij ook weer een leerproces. Maar als er iets is wat ze gewoon niet mag en ze wordt boos helaas dan negeer ik dat. Heb ik het gevoel dat ze er in blijft hangen lijd ik haar af met iets anders en dan is het meestal snel weer over.

Ook wel grappig dat er een eigen willetje in zit, maar kan me heel goed voorstellen dat je er weleens boos om wordt. Ik heb ook wel eens van die dagen dat ik het even niet kan hebben.

Groetjes

hey!!
Voor de 2de keer!! Mensen die bij   topic "iets leuks gestolen" zijn geweest begrijpen wel wat ik bedoel. Haha,ik was lekker suf en heb daar dit verhaal geplaats.
maar als het goed is zit ik nu goed!!
Ik vind het heel herkenbaar. "nee"is echt haar favo woordje!!
En straffen....als ze wat doet en ik waarschuw haar,zegt ze zelf al "hoek"en loopt ze er naar toe en gaat zitten. En als ik wel de kans krijg om haar zelf daar te plaatsen en ik haar er op een gegeven moment wil uithalen gaat ze krijsen dat ze in de hoek wil blijven zitten  
Wat moet je daar nou mee??
En idd soms kan ik er heel goed mee omgaan,maar er zijn ook dagen dat ik het echt ff zat word.
Maar ja mama's zijn ook maar mensen.
groetjes!!

ik moet echt hard lachen om het verhaal van lynn... huilen als ze weer uit de hoek weg mag! Haha. Ik zie het voor me. Jasmijn heeft nu soms van die buien dat ze staat te brullen in het midden van de kamer en dat ze echt niet meer weet waar ze nu eigenlijk om huilt.
ik probeer het te negeren, maar dat si soms wel moeilijk.

Elke

Hallo,

BEdankt voor jullie reacties, blijft fijn om te weten dat je niet alleen bent.

Daar ben ik het forum heel dankbaar voor; al vanaf dag 1 weten dat je niet alleen bent en dat anderen hetzelfde meemaken. Bedankt dus allemaal!!!!

Carina
Ps Stijn is wel echt een schatje en Jojanneke natuurlijk ook!

Terug
Bovenaan