DRANKPROBLEEM!!!!

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik zit met een giga probleem: mijn zoon van 7,5 maand heeft een drankprobleem!!
Sinds een week wil hij absoluut geen melk meer. Zodra hij de fles ziet begint hij al te huilen. Ik probeer echt vanalles maar hij wil het niet! De eerste paar dagen nam hij nog wel genoegen met pap, maar ook die truc werkt nu niet meer.
Alleen 's morgens wil hij wel wat pap eten maar dat is misschien 180 cc meer niet.
Zijn fruit, groente en yoghurt eet hij wel, maar tussen de middag zijn boterhammetje en melk wil hij niet en de laatste fles voor het slapen gaan wil hij niet.
Ik heb het CB gebeld en die zegt: geef hem maar yoghurt zolang hij zijn melkprodukt maar binnen krijgt. Maar ik kan hem toch geen 600cc yoghurt geven??
Wie kan mij helpen want ik weet het echt even niet meer.

Groetjes van Cissy

Hoi Cissy, wat vervelend zeg.
Ik ben bang dat ik  je niet echt advies kan geven, drinkt je mannetje wel sap, thee of water zodat 'ie in ieder geval vocht binnen krijgt?
Misschien is dit even een fase en vindt 'ie  binnenkort een flesje wel weer lekker!
Veel succes!!!!

groetjes Danielle.  

Hoi Danielle,

Nee dat is ook zo'n probleem: hij lust wel sapjes, maar waarin ik het ook aanbied, hij lijkt er niet mee overweg te kunnen. Heeft geen idee wat hij ermee aan moet. Ik heb al diverse flessen geprobeerd, tuitbekers, bekers met rietjes. Ik weet het niet meer. Het CB zegt: oh dat komt straks vanzelf (lekker makkelijk)

Groetjes van Cissy

Pfff ik herken het probleem....heb me behoorlijk gefrustreerd gevoeld...

Maar bij ons werkte het goed om te lepelen.....en als ze de gewone pap niet lekker vinden dan miss. smulpapje van bambix of kindermeel van Bledina...heeft bij ons goed gewerkt

Tussen de middag krijgt Yoëll nog steeds een fruitflesje....vlgs mij van Nestle want hij wil dan geen opvolgmelk of pap.....

Ook hebben ze wel pyamapapjes....ff een ander smaak...

In ieder geval suc6...en meid je bent niet de enige...bij ons heeft het drama behoorlijk lang geduurd....

Liefs Denise

Hoi Denise,

Ja ik maak er nu ook pap van, maar ik kan toch niet 3x per dag pap geven? Wordt ie dan niet te dik?
En hoe krijg ik hem dan weer aan de fles? Hij heeft wel zuig behoefte, maar zodra ik met de fles aankom, dan ik het huilen geblazen......
pppffff wat is dit moeilijk zeg........

Cissy

Hoi ,

Ik herken het probleem en heb dit problem bij een voedingsdeskundige neergelegd.
Die adviseerde mij om in de opvolgmelk een scheutje diksap te doen of een fruitshake te maken door er fruit doorheen te doen van bijv. olvarit of appelmoes of zo.
Ik heb het eerste al geprobeerd en Nikita drinkt haar flesje nu wel leeg.

Groetjes Jessica Veraart

Ga ik morgen gelijk proberen, want hij is wel gek op zijn fruit en op fruityoghurt, dus misschien werkt dit wel!

Bedankt zover Jessica!

Cissy

hoi hoi,

Waarschijnlijk is het gewoon even een fase, frustrerend voor jou, maar zolang hij genoeg vocht binnen krijgt...als hij de pap wel goed eet en de yoghurt ook lekker vindt, dan kan je altijd tussen de middag of 's avonds nog een keer wat pap geven. Het maakt niet uit als hij even wat minder melkproducten binnen krijgt.
Ik werk op een kdv en veel kinderen hebben even zo'n fase dat ze de hapjes en andere dingen erg leker vinden en dan ineens de fles niet meer willen en  dit gaat vaak vanzelf over. En als je het probeerd als hij echt honger heeft dan?Dus niet na het broodje maar ervoor, ik weet niet of je dat al hebt geprobeerd.

succes!

groetjes leetje 1981

Terug
Bovenaan