Dreamfeed of niet

Mijn jongste zoon is nu 3 maanden en ik ben langzaam begonnen met het afbouwen van borstvoeding. De eerste voeding is eraf en we kunnen nu de volgende voedig afbouwen. Omdat we nog maar op 5 voedingen zitten wordt dat de nachtvoeding. Nu voed ik hem ergens tussen 18 en 19 uur en daarna kwam hij rond 01.00 uur en sliep dan door tot de ochtend. De afgelopen week schrik ik steeds wakker rond 2.00 a 3.00 uur en dan is hij nog niet gekomen voor voeding. Ik voed hem dan toch maar, want ik wil niet op nog minder voedingen uitkomen, voor hem. Ik denk dat hij de nacht wel kan doortrekken en zou willen proberen de vervangende voeding een dreamfeed te laten zijn rond 22 uur. Maar het voelt dan niet echt meer als op verzoek. Wat zijn voors en tegens van een dreamfeed? Ik kom er niet helemaal uit.
 
Je zou er ook voor kunnen kiezen om overdag iets meer te geven en snachts niet te voeden.
Zo kom je onderaan de streep op hetzelfde uit.
Doen wij ook. Succes!
 
Hier vanaf 3 maanden ook een dochter die genoeg had aan 4 flessen. Ze kreeg toen al wel volledig flessenvoeding 4 keer 180/6. Ze sliep daarmee van een uur of 20 ‘s avonds tot 8 uur de volgende ochtend
 
Jeetje wat knap! Mijn zoontje is 4,5 maand. Hij krijgt nog op verzoek. In de nacht is dat nog best wisselend en soms 1x maar meestal 2x. Het werkt goed voor ons, maar als hij door zou slapen zou ik hem niet wakker maken. Bij mijn oudste vond ik lastiger met flesjes en laten doorslapen. Ik weet niet meer precies maar op een gegeven moment was het tussen 10-11 uur en daarna weer om 6uur. Hij ging pas echt doorslapen toen hij 3 was… Ik heb dus geen advies, want ik heb geen goede doorslapers.
 
Terug
Bovenaan