dreigende miskraam/buitenbaarmoederlijke zwangerschap of toch nog zwanger?

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik ben Lies en heb een zoon Stijn van bijna 1 jaar. Ik ben inmiddels twee weken over tijd. De eerste week heb ik de ene zwangerschapstest na de andere gedaan, maar allemaal negatief. Mijn pijnlijke borsten bleven me bezig houden dus heb ik een bloedtest laten doen en die was positief. Dus toch zwanger?!
Afgelopen vrijdag heb ik een echo gehad, maar er was helemaal geen vruchtje te zien in mijn baarmoeder. Wel een zwangerschapstest gedaan en die was heeeel licht positief. Er zijn drie mogelijkheden werd mij verteld:
- het vruchtzakje was nog te klein om op de echo te zien (overigens was de arts van mening dat hij nu toch echt wat had moeten zien, dus kleine kans)
- een miskraam die nog door moet zetten
- een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.
Vooral van dat laatste ben ik erg geschrokken. Maandag worden er nadere onderzoeken gedaan. Ik ben best wel zenuwachtig hoe dit gaat aflopen en kan niet wachten tot het maandag is. Als ik dit weekend hele erge buikkrampen krijg of bloed ga verliezen moet ik naar de spoedeisende hulp.

Zijn er meiden die dit ook weleens hebben meegemaakt?

Groet
Lies

Hallo Lies,

Ik heb het allemaal niet meegemaakt. Maar ik wil je even heel veel sterkte toewensen!

Hoi Lies,

Ben redelijk nieuw hier en zit je verhaal te lezen. Ben benieuwd hoe het is afgelopen met je?? Hopelijk goed  natuurlijk.

Groetjes Roelie

Hallo Lies,

Ik heb 6 weken geleden hetzelfde meegemaakt.Ik was 8wk zwanger toen ik licht bloedverlies kreeg. bij de echo was de situatie onduidelijk en ook aan mij werden de drie mogelijkheden vertelt.
Ik schrok ook enorm van het feit dat het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zou kunnen zijn.
Bij mij bleek dit ( na een aantal bloedonderzoeken ) niet het geval te zijn en daarna is de miskraam ook verder gekomen.

Hoe gaat het nu met jou ?

Groet, Esther

Hoi,

Het was gelukkig  geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap, maar  een miskraam. Ik ben  heeeeeel opgelucht dat het geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap is. Wel raar  al die tegengestelde signalen.  
Over de miskraam maak ik me niet ze heel erg druk. Het is de eerste keer en de kans dat het mis gaat is er altijd. Ik was  ook pas 6 weken zwanger. Het scheelt wel,  denk ik, dat  ik al een zoontje hebt. Je weet tenminste dat het ook goed kan gaan.  Volgende ronde gaan we er weer voor!

Groet
Lies

Dit klinkt misschien erg raar maar ik ben blij voor je dat het geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap is.
Ik wil je wel sterkte wensen de aankomende tijd, het is niet niks wat er de laatste tijd allemaal over je heen is gekomen!

Brechtje

Terug
Bovenaan