dreinen zodra ik thuis kom!

Hebben jullie er ook last van dat je kindje de hele tijd lief aan het spelen is en zodra er iemand thuis komt (papa of mama) dat er dan ineens gedreind wordt??

Als ik namelijk thuis kom van mijn werk (ik werk van half 6 tot 9 's avonds) dan is ie de hele tijd lief aan het spelen bij papa en zat ie lekker op zijn stoeltje ofzo tv te kijken en als ik binnen kom is het meteen gooien met speelgoed, dreinen, huilen en zeuren...

Op zondag is mijn vriend altijd oefenen met zijn band 's avonds en dan ervaar ik het andersom. Dan is ie de hele tijd lief aan het spelen enzo en dan komt zijn vader binnen en is de sfeer meteen weer omgekeerd..weer waarschuwen enzo wat ik dan de hele avond niet heb hoeven doen!!

Ik snap hier echt niks van..we geven hem wel meteen aandacht als een van ons thuis komt dus het zal wel geen aandacht vragen zijn..hij wordt echt ineens stierlijk vervelend..

Hebben jullie dit ook? En wat doen jullie?

Gr angela

Hoi hoi,

Ik kan me voorstellen dat je dit vervelend vindt, zelf heb ik er geen last van, omdat ik thuis werk....
Ik denk alleen wel dat het een manier is van aandacht vragen en omdat je hem aandacht geeft als hij dreint, denkt hij dat dat erbij hoort. Het is heel goed, dat je hem aandacht geeft als je thuis komt, maar misschien kun je proberen om zijn gedrag om te buigen. Dus door hem af te leiden van waar hij mee bezig is en andere dingen gaan doen met hem. Als hij bijvoorbeeld aan het gooien is met blokken, ga jij een mooie toren bouwen en betrek je hem daarbij. Als hij dan weer met die blokken gaat gooien, zeg je duidelijk dat dat niet mag en dat je anders niet met hem gaat bouwen.... Het zal echt niet in één keer overgaan, maar ik denk wel dat het helpt.

Sterkte ermee,

groetjes, Yvette

bedankt voor de tip!

Het is idd zo dat als ik thuis kom dat ik dan meteen zodra hij begint te dreinen zeg: Hé sam...moet dat nou weer meteen? En dat ziet hij misschien ook als leuk..kan idd wel proberen meteen wat met hem te doen zoals blokken bouwen maar het probleem is dat het al begint als ik mijn jas nog aan heb haha..

Denk dat het dus een kwestie van negeren is totdat ik klaar ben met jas uitdoen en dergelijke en dat hij misschien zo leert dat ik echt wel met hem ga spelen als ie maar geduld heeft,.,
Ik ga het meteen vanavond in werking zetten ;)

Groetjes An

Het is voor je zelf natuurlijk niet prettig thuiskomen als je gelijk moet beginnen met mopperen. Maar ja, jouw kleine mannetje denkt, joepie aandacht van mama....Ik hoop dat je snel resultaat hebt.
Laat je nog een keer weten of het heeft geholpen?

Groetjes Yvette

ja ik laat het zeker weten! Gister zat hij onder de douche toen ik thuis kwam en eergister is mn vriend me samen met hem op komen halen dus ik heb er toen uiteraard geen last van gehad maar vanavond ga ik even de proef doen :)

Groetjes An

Hallo,

Ik vind het wel heel herkenbaar hoor!
Onze dochter is 16 maanden en doet 't net zo.
Ik werk zelf 5 dagen in de week, en altijd als mijn man thuis is, 't zelfde liedje.
Lijkt ook idd op aandacht vragen, terwijl ik het heerlijk vind om weer thuis te zijn en iets met d'r te doen. En als ze dan zo vervelen is, be je toch gelijk weer bezig met "Nee! Afblijven! Mag niet!" Enz. is niet altijd even leuk.
Gelukkig is het hetzelfde als m'n man de hele dag werkt en dan thuiskomt. Ach, het zal wel een fase zijn en vanzelf weer overgaan?

Groeten, en succes ermee.

Hoi Sunshine,

Ik zal er niet teveel vanuit gaan dat het een fase is die wel weer over gaat. Op deze leeftijd beginnen ze echt met het aanleren van gedrag en als zij leren dat ze aandacht krijgen(negatief of positief), wanneer ze dreinen, dan zullen ze dat blijven gebruiken. Ook: "Nee, dat mag niet", ":niet doen" of "hou nou eens op" is aandacht(in dit geval dus negatieve aandacht). Als je het negeert en zelf iets leuks gaan doen, zullen ze ervoor waarschijnlijk voor kiezen om te stoppen met dreinen en mee gaan doen. Zo niet, dan echt proberen te negeren.

Groetjes, Yvette

Erg herkenbaar, als Ella naar het kdv is geweest, wat niet vaak gebeurt of bij mijn zus of een vriendin dan is er daar niks aan de hand en zodra ik of vvriend binnen komen lopen wel...
Wij negeren het ook al is dat erg moeilijk ... soms denk je wat heft ze toch? maar goed wij gaan haar dan ook afleiden al werkt dat niet altijd...

Terug
Bovenaan