Drempel gyneacoloog

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Al een tijdje lees ik mee op dit forum. In de eerste paar maanden deed ik ook nog vaak mee in de gesprekken. Maar nu naar anderhalf jaar vind ik het soms moeilijk om t elezen dat mensen in de eerste of tweede ronde al zwanger zijn. Ik gun het natuurlijk iedereen hoor, maar wanneer zijn wij aan de beurt:)? Mijn man en ik hebben gisteren daarom maar even een goed gesprek gehad. We willen kijken of we naar de gyneacoloog mogen. Maarja, ik vind dat best wel eng. Ik had zo gehoopt dat het op de 'gewone' weg kon.
Wie kan mij vertellen wat mij te wachten staat?  
En was het voor jullie ook even een drempel? Ik xou graag met mensen praten die in hetzelfde schuitje zitten of die hier ervaring mee hebben.

Liefs Barbara
27 jaar ( man 33 jaar)
Vanaf 16 juni 2006.

hallo Barbera,

Misschien is het form als het langer duurt iets voor je....
Ik lees hier regelmatig mee, maar schrijf zelden.
Op het andere forum ben ik heel actief.
Daar schrijven allemaal meiden bij wie het zwanger worden lang duurt en bijna iedereen loopt ook in het ziekenhuis.
Daar kun je vast met al je vragen terecht...
Ik zelf ben daar al anderhalf jaar actief. Die tijd lopen wij ook in het ziekenhuis voor een tweede wondertje. Ons 1e wondertje is ook via de medische molen tot stand gekomen...

Ik denk dat het slim is voor jou  om eens een stapje verder te zetten.
Even naar de huisarts en om een verwijzing vragen voor de gyn.
Het is echt niet eng hoor!
De eerste keer zal je w.s. een heleboel vragen krijgen en zal er w.s. bloed geprikt worden.
heel misschien krijg je een inwendige echo. Dat klinkt heel akelig, maar het stelt echt niks voor. Ze gaan dan met een apparaat (lijkt op een dildo) in je vagina naar binnen.
Doet absoluut geen zeer, is de eerste keer alleen een beetje gek omdat je natuurlijk daar in de beugels ligt.
Wellicht zal je mannetje ook zijn zaad moeten laten onderzoeken.
En aan de hand van de eerste onderzoeken zal je gyn. dan waarschijnlijk een plan trekken.

Ik hoop dat ik je zo al een beetje verteld heb hoe en wat...
Maar kom gerust eens kijken op het als het langer duurt forum.

Groetjes en veel succes!
mama Peet

Hoi Barbara,

Ik weet heel goed hoe je je voelt. Voor ons was het ook een grote stap om naar de huisarts te gaan. Wij dachten, het komt wel. Na 2 jaar zijn we toch maar eens gaan babbelen.
Als eerste werd het zaad van mijn man onderzocht. Daarna werden we doorgestuurd naar de gyn. Hier konden we ruim een maand later terecht. Wat denk je: de dag voor de afspraak bij de gyn. had ik een positieve test in mijn handen. Dus wat je verder bij de gyn. te wachten staat, ik weet het niet.
Wij werden pas doorgestuurd naar de gyn. na het zaad onderzoek, zodat deze vast uitgebreider kon worden ingelicht over de stand van zaken. Maar dat bleek dus gelukkig voor ons niet nodig!

Achteraf toen we de stap hadden genomen, vond ik het ineens veel minder eng. Het gaf juist ook een geruststellend gevoel. Als er wat mis was, dan zouden ze er nu achter gaan komen en bekijken wat er aan gedaan zou kunnen worden.

Maar geef de hoop dus ook niet op, op een spontane zwangerschap!
Wij gaan binnenkort voor een tweede kindje, en nu ga ik zeker geen 2 jaar wachten voor ik naar de huisarts stap als het weer lang op zich gaat laten wachten.

Veel succes! Maak die eerste stap, en je zult zien dat het een opluchting zal zijn als je hem hebt gezet.

Groetjes,
mv Tijs

Hoi Barbara,

Ik ben Jane, ook 27 jaar en zit sinds 2 maanden in de mm. Wij zijn nog niet zo lang bezig voor een kindje ( de eerste) . Pas vanaf januari, maar door de omstandigheden werd ik toch doorgestuurd.
Bij het eerste bezoek bij de gyn heb ik alleen een gesprek gehad. Daarbij is afgesproken dat we bij eerst bloed gingen prikken op de 3e en 17e dag van de cyclus en dat mijn mannetje een potje mocht inleveren voor een zaadonderzoek.
Dit is vorige maand allemaal al gebeurd. En deze maand heb ik pas de eerste inwendige onderzoeken gehad. Ook dit valt allemaal reuze mee.

Ik hoop dat je je niet te druk probeert te maken, dat is echt niet nodig. makkelijker gezegd dan gedaan, maar toch.

Liefs Jane

Hallo alledrie,

Ik wil jullie hartelijk bedanken voor jullie reactie. Super om zo eerlijk en open reactie te mogen krijgen. Ik denk dat ik inderdaad maar naar het andere forum ga. En morgen, morgen bel ik onze huisarts. Ik heb er met mijn mannetje nog even goed over nagedacht en we willen toch eigenlijk niet meer in onzekerheid zitten. We zijn benieuwd. Nogmaals bedankt voor jullie reacties, en zelf natuurlijk ook veel succes.

Liefs Barbara

hoi barbara

mischien is het topic       wie ook meer als een jaar bezig  iets voor jou
daar zijn meer meiden die ook in onzekerheid zitten maar denk ik nog niet officeel willen overstappen ik ben er een van en er zijn nog koppels die zijn aan het wachten om naar de gynocoloog te en kunnen elkaar dan op de hoogte houden!!!
Wij zijn allemaal heel onzeker net als jij
misschien voelde je er nog niet toe om over te stappen en dan kun je bij ons komen
veel liefs

groetjes

Terug
Bovenaan