Dreumens 1.5 voorbereiden op zusje

<p>Hallo allen,</p><p>Ik ben zwanger van ons 2e kindje. Onze dochter is nu 1.5 jaar oud en ze snapt uiteraard niet echt dat ze een zusje krijgt. Als onze 2e geboren wordt is zij bijna 2.</p><p>Heeft iemand tips of boekjes waarmee we iets meer kunnen uitleggen zodat ze een beetje voorbereid is.</p><p>Bedankt alvast!</p><p>Groetjes,</p><p>Ellen</p>

Wij namen de oudste telkens mee naar de vk, naar de echo's mocht helaas niet. Dan groeit het wel een beetje, want dan kunnen ze mee luisteren naar het hartje. Verder zei ik vaak dat er een baby in mijn buik zat en we gebruikt het boek mama wat zit er in je buik. Mijn oudste was net 2 toen de jongste werd geboren. 

Een vriendin van me was zwanger en had al een kindje van bijna 2. Die heb ik het boek mama wat zit er in je buik cadeau gedaan en dat was een groot succes! 

Ik volg even mee, ons zoontje is ook 1,5. We hebben hem het boekje 'bobbie wordt grote broer' gegeven. Zo zijn er verschillende boekjes over het krijgen van een broertje/zusje. En we zeggen natuurlijk regelmatig dat er een baby in mama's buik zit en nemen hem idd ook mee naar de verloskundige. Geen idee wat hij er ook echt van begrijpt... gelukkig vindt hij andere babies erg leuk, dus dat is veelbelovend ;-).

Hier ook het boek mama wat zit er in je buik een grote hit als voorbereiding.
als straks de kinderkamer af is en de box staat gaat jet vanzelf meer leven. Maar echt heel goed voorbereiden kan je niet heb ik gemerkt, maar komt goed, gaat straks vanzelf! 
Geniet van je zwangerschap! 

Terug
Bovenaan