Dreumes 1,5 jaar en wil niet staan of lopen

Onze zoon van 1,5 jaar wil niet staan of lopen. 8 weken geleden ging hij vanzelf staan en rond de tafel lopen maar naar 2 weken dit gedaan te hebben doet hij het niet meer. Hoe kunnen we hem helpen om dit weer te gaan doen?
 
Niet al te veel aandacht aan schenken denk ik. Gaat vanzelf weer lopen als hij ziet dat hij zo sneller vooruit komt?
 
Zal me er niet al te druk over maken, sommige kinderen zijn heel vlot en anderen nemen hun tijd. Er zit ook een ontwikkelingsverschil tussen een meisje en een jongen. Als je je zorgen maakt of tips wilt kun je altijd het consultatiebureau bellen voor tips. Meestal kijken zij dan ook naar de stand van de heupen en lengte benen. Maar wat ik al zei, probeer je niet teveel zorgen te maken. Voor je het weet loopt je dreumes en hol jij er achter aan ;) 
 
Ik zou me er zeker geen zorgen over maken! Hij heeft namelijk al laten zien dat hij het kan ?!
Misschien moet hij weer even het vertrouwen krijgen en loopt hij straks zo!

Liefs
 
Onze zoon liep ook pas met 17 maanden. Hij zal motorisch misschien niet de sterkste zijn maar ieder kind volgt zijn eigen ontwikkeling. Mocht jeje zorgen maken zou ik overleggen met consultatiebureau of kinderfysio. Voor de kinderfysio heb je geen verwijzing nodig en kan je zo je aanmelden.
 
Mijn oudste liep ook pas met 18.5 maand, de jongste al met 12 maanden.. een bizar verschil dus! Geen idee hoe dat kan, de o oudste is gewoon wat voorzichtiger. Én ze heeft een bril (daar kwamen we achter toen ze 2 was) Ze heeft een oogje wat iets loenst en na een bezoekje aan de oogarts bleek dat ze geen diepte zag en een sterkte van +3.5 Heeft. Dus misschien heeft dat ook wel effect gehad op het 'lopen', we zullen het nooit weten..

Wil hij wel aan 1 of 2 handen lopen? Dat deed mn dochter hier wel graag en zo zijn we blijven oefenen.. je gaat pas de medische molen in als je kindje met 2 jaar nog niet loopt, dus je hebt nog even! Je hoeft je nog niet direct veel zorgen te maken. Blijven oefenen en misschien uitsluiten dat er iets met zn oogjes is!
 
Terug
Bovenaan