Dreumes (1,5) rijdt er op los

<p>Hi allen, </p><p>Wij hebben een dreumes van 1,5 in huis die sinds kort sexueel actief is! Althans, dat is hij natuurlijk niet echt maar hij rijdt/humpt (hoe je het wilt noemen) op zijn knuffels en het matras alsof z’n leven er van af hangt. Nu weet ik dat dat vrij normaal is maar ik vind het toch een beetje ongemakkelijk. Zodra hij ‘s ochtends bij ons in bed ligt, rijdt hij tegen het matras op en hebben we zo’n licht hijgend mannetje in ons midden. Zodra ik kort daarna zijn luier verschoon, zie ik ook dat zijn garnaaltje in blije toestand is (sorry, ik weet niet hoe ik het moet omschrijven zonder het onsmakelijk te maken). Het is dus duidelijk dat hij het doet omdat het hem een fijn gevoel geeft. Mijn gevoel zegt dat ik dit gedrag moet negeren omdat hij te jong is om uit te leggen dat.. tja, wat wil je eigenlijk precies uitleggen (?). Iemand die hier ervaring mee heeft? En ging het relatief snel weer over? <br /><br /></p><p>Groetjes p </p>
 
Lastig. Mijn dochter was 2, toch al iets beter in staat om te begrijpen. Ik heb haar uitgelegd dat ik begreep dat het haar een fijn gevoel gaf, dat er niets mis mee is, maar dat het iets is wat alleen voor haar is en dat ze het beter kan doen als ze alleen is (op haar slaapkamer). Dat verhaal naarmate ze ouder werd uitgebreid naar dat het plekje dat haar zo'n  fijn gevoel geeft voor iedereen speciaal is en dat niet iedereen daar zomaar aan mag komen,  alleen zijzelf. En dat dat ook bij andere kindjes zo is. Ik herken je ongemakkelijkheid, maar voor een kind is het nog niet seksueel. Het is echt gewoon een knopje waar ze op drukken en dat een fijn gevoel geeft, maar dat maakt het juist extra lastig uit te leggen. Ik probeer te benadrukken dat het kan en mag, maar dat het niet overal en altijd kan. Jij weet zelf het best wat jouw zoontje begrijpt, ik vind dat lastig inschatten. 
 
Terug
Bovenaan