Dreumes 1 en weer zwanger

<p>Beste mama's</p><p>Mijn dochterlief is 12 juli 1 geworden</p><p>En weet sins 1 week dat ik ongeveer 5 weken in verwachting ben van ons 2de kindje. Heel onverwacht maar heel welkom,</p><p>Zijn er nog meer mama's met een kort leeftijdsverschil tussen de kindjes ? En hoe bevalt jullie het ?</p><p>X veel liefs </p><p> </p>

Ik was opnieuw zwanger toen mn dochter 12 maanden was. Dus 1 jaar en 9 maanden leeftijdsverschil tussen mn meiden. Net als jij straks ;) 
De jongste wordt volgende week 1 jaar. Dus het eerste jaar met 2 kindjes zit erop! 
Hier was het wel gepland, maar ik vond het best pittig! Nu de jongste bijna 1 is, wordt alles weer wat makkelijker dus ik ben heel blij dat het eerste jaar er op zit.
De meiden hebben nu de dikste lol samen en ze spelen ook echt al samen. Dus nu ga ik echt het voordeel zien van 2 kindjes zo kort op elkaar, maar het is echt ff doorbikkelen dat eerste jaar met 2 kleintjes! Zoveel slapeloze nachten, zo vaak dat ze samen huilen en aan je been hangen, aandacht verdelen en rekening houden met 2 ritmes vond ik best pittig. 
Nu werd mijn 2e bevalling wel een keizersnede, wat ook niet mee viel. Mm herstel met nog een dreumes in huis vond ik heel zwaar. En we hebben enorm getobt met onze jongste (ze bleek na 2 maanden getob refluxziekte te hebben) dus dat werkte natuurlijk ook niet mee. Ondertussen zijn we weer in rustiger vaarwater en gaat alles goed, maar het is in momenten wel echt zwaar geweest! 
Zou ik het opnieuw zo doen?? JA!!!! Gek hè..  de meiden zijn echt dol op elkaar, met een 2e kindje doe je alles veel makkelijker, het is voor de jongste zó leuk om een oudere zus te hebben en het is 1000% genieten. Maar ik ben ook blij dat het eerste jaar voorbij is. We willen graag nog een 3e kindje,  maar daar mag iets meer leeftijdsverschil tussen zitten haha!! 
Bereid je voor op een pittig jaar met 2 ukkies, maar geniet er ook echt van! Het is ook zo leuk!!! En het duurt gelukkig nog een poosje voor de baby komt ;) Je kindjevan 1 jaar lijkt nu nog heel klein, maar over 8 maanden is ze een klein peutertje en dan sta je er ook al heel anders in! ;) 
Fijne zwangerschap!

Jazeker, ik was zwanger van de 2e toen mijn oudste 8 maanden was  voor ons een bewuste keuze. Ze zijn nu 9 maanden en 2 jaar. Ik vind het heerlijk. Vooral ook richting de toekomst. De oudste is ook totaal niet jaloers oid geweest. 

Sunnymom gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik ben inmiddels ook ruim 6 weken zwanger en onze kleine wordt over ongeveer paar weken 1 jaar. Straks dus ook een klein leeftijdsverschil. ik denk dat het pittig gaat worden zeker de eerste maanden maar ik heb nu ook ervaren dat het met een beetje geluk na een half jaar rustiger wordt dus ik hoop op hetzelfde straks! Leuk om iemand te treffen die een soort van in hetzelfde schuitje zit :)

Ik zit ook in hetzelfde schuitje.. mijn dochter is van 19 juni 1 jaar en ik ben nu 11 weken zwanger. Helemáál niet gepland ook. Altijd gezegd dat ik zo'n 3 jaar leeftijdsverschil wel fijn zou vinden.. 
Inmiddels heeft het nieuws al zo'n 7 weken kunnen landen en begin ik langzaam aan het idee te wennen. Ik probeer het positief te bekijken wat ook steeds beter lukt. Maar mijn gevoel werkt nog niet helemaal mee. Stiekem kijk ik er erg tegenop.
Gisteren was mijn dochter echt heel jengelig en eigenlijk ook wel vervelend. Heel zielig ook want ze heeft de zesde ziekte geloof ik. Maar ik voelde mezelf ook echt zielig. Ik zat op een gegeven moment bij haar op de grond te huilen en me af te vragen hoe ik zo'n dagen met ook nog een baby zal doorkomen ?

Gefeliciteerd!
Hier was het ook een verrassing. Mijn dochter (nu 21 maanden) en zoon (2 maanden) zitten ook kort op elkaar.  Ik vond de zwangerschap een stuk zwaarder, je kan niet even liggen met zo'n drukke dreumes en ik had dit keer wel wat kwaaltjes. De bevalling was 10 x makkelijker, 2 uur geduurd, geen hechtingen en thuis in bad. Zoon woog 4550 gram en was 58 cm lang. Bij mijn dochter heb ik er 30 uur over gedaan en ging het wat moeizamer (wel ook thuis in bad).
Door de gekke situatie in de wereld nu is mijn man thuis aan het werk, dat heeft er bij mij voor gezorgd dat de eerste paar weken vrij relaxed verliepen. Maar ik kan me voorstellen dat het super druk is als je er na twee weken alleen voor staat. Mijn dochter is wel heel lief voor haar broertje, ze geeft hem steeds kusjes, en ze wil me ook met veel helpen. Al is ze wel behoorlijk lomp af en toe, haha. 
Een eventuele volgende komt ook pas later, ik zou er niet 3 in 3 jaar willen ?

Gefeliciteerd! Wij hebben een dochter van 10 maanden en ik ben vandaag 24 weken zwanger van de tweede. Dit is zoals wij het graag zouden willen en dat het lukte is fantastisch! Zwangerschap vind ik wel zwaarder zeker omdat ik alweer 6 weken thuis zit vanwege te hoge bloeddruk. Ik kan nu moeilijker wat rust nemen ten opzichte van vorige keer. Maar Julia is heel lief en rustig n slaapt goed wat het makkelijker maakt. 

Wij vinden een klein leeftijdsverschil erg leuk en zien vooral ook voordelen. Als je er 1 van 3 hebt die bezig gehouden moet worden is het ook zwaar dus het zal beide voor en nadelen hebben. 

Onze omgeving reageert ook heel leuk en positief. Al krijg je wel vaak even te horen dat het vast zwaar gaat worden. Dat geloof ik ook echt wel hoor maar Julia is zo’n model baby dat wij hopen dat de tweede met zo makkelijk is haha! 

Terug
Bovenaan