Ik was opnieuw zwanger toen mn dochter 12 maanden was. Dus 1 jaar en 9 maanden leeftijdsverschil tussen mn meiden. Net als jij straks
De jongste wordt volgende week 1 jaar. Dus het eerste jaar met 2 kindjes zit erop!
Hier was het wel gepland, maar ik vond het best pittig! Nu de jongste bijna 1 is, wordt alles weer wat makkelijker dus ik ben heel blij dat het eerste jaar er op zit.
De meiden hebben nu de dikste lol samen en ze spelen ook echt al samen. Dus nu ga ik echt het voordeel zien van 2 kindjes zo kort op elkaar, maar het is echt ff doorbikkelen dat eerste jaar met 2 kleintjes! Zoveel slapeloze nachten, zo vaak dat ze samen huilen en aan je been hangen, aandacht verdelen en rekening houden met 2 ritmes vond ik best pittig.
Nu werd mijn 2e bevalling wel een keizersnede, wat ook niet mee viel. Mm herstel met nog een dreumes in huis vond ik heel zwaar. En we hebben enorm getobt met onze jongste (ze bleek na 2 maanden getob refluxziekte te hebben) dus dat werkte natuurlijk ook niet mee. Ondertussen zijn we weer in rustiger vaarwater en gaat alles goed, maar het is in momenten wel echt zwaar geweest!
Zou ik het opnieuw zo doen?? JA!!!! Gek hè.. de meiden zijn echt dol op elkaar, met een 2e kindje doe je alles veel makkelijker, het is voor de jongste zó leuk om een oudere zus te hebben en het is 1000% genieten. Maar ik ben ook blij dat het eerste jaar voorbij is. We willen graag nog een 3e kindje, maar daar mag iets meer leeftijdsverschil tussen zitten haha!!
Bereid je voor op een pittig jaar met 2 ukkies, maar geniet er ook echt van! Het is ook zo leuk!!! En het duurt gelukkig nog een poosje voor de baby komt
Je kindjevan 1 jaar lijkt nu nog heel klein, maar over 8 maanden is ze een klein peutertje en dan sta je er ook al heel anders in!
Fijne zwangerschap!