Dreumes 1 jr, krijgt kiezen en heeft heel erg last van luieruitslag, iemand tips?

JetskeOvN

Forumleiding
Mijn dochtertje krijgt kiesjes en heeft op dit moment hele hardnekkige poep. Haar billetjes zijn er erg rood van en ze heeft er erg last van (vooral met verschonen). Wij wassen haar billetjes nu onder de douche i.p.v. met billendoekjes, omdat die heel erg prikken. We gebruiken na het schoonmaken, Sudo crème en Beplanten, maar het werkt niet zo goed als dat ik zou willen, het wordt er niet minder op. Iemand de gouden tip?

Dat is naar voor de kleine.

Calendula billenbalsem is naast verzorgend ook ontsmettend. Heb het bij mezelf laatst op een schaafwond gedaan, hielp daarvoor in ieder geval goed.

Er zijn beslist nog andere opties, maar die weer ik niet.

Heilwol​

Heilwol is gekaarde schapenwol, waar van nature lanoline (wolvet) in zit. Bij luieruitslag leg je een plukje wol tussen de billetjes en de luier wat zorgt voor een luchtlaagje waardoor de gekwetste huid de ruimte krijgt om te helen. Ook zorgt het ervoor dat de urine niet meer tegen de billetjes aankomt. Bovendien ondersteunt de lanoline het natuurlijke herstelproces van de huid.

Wat vervelend voor de kleine.
Ik heb er geen ervaring mee maar zocht even online. Heilwol schijnt te kunnen helpen.
Of deze creme misschien met wolvet erin verwerkt?

Er zijn ook kleine tubetjes lanoline te koop bij de drogist, eigenlijk bedoeld om bij de borstvoeding de borsten te beschermen, met een voor de baby veilig middel.
De pure lanoline smeert wel wat moeizaam.

Wat ik hier altijd gebruik is Barierre creme van tena lady.
Dat is een creme die veel in de ouderenzorg gebruikt wordt (daar ken ik het ook uit)
Het zorgt ervoor dat er een heel dun laagje over de huid komt zodat het niet met urine of ontlasting in aanraking komt.
Er zit verder geen parfum of andere rommel in. Werkt echt super goed. Prikt niet op de kapotte huid ook…
Je kan het bij de meeste apotheken wel halen. Gewoon zonder recept.

Terug
Bovenaan