Dreumes 12, 5 maand heeft nog nooit langer als drie uur non stop geslapen

<p>Goedenavond, </p><p>Onze dochter geboren op 9-7-2019 heeft sinds haar geboorte al slaap problemen...</p><p>We zijn bij ostheopaat geweest, ze heeft ook kma daar heeft ze de juiste voeding voor en ze heeft verborgen reflux, op dit moment weer gestart met nexium. </p><p>Ze heeft nog nooit langer als drie iir achter elkaar geslapen, nog de nachten "doorgeslapen" ze zit als we een goede nacht hebben minimaal drie keer stijl overeind in bed wat tot een a anderhalfuur kan duren.</p><p>Huisarts neemt ons niet serieus, cb neemt ons niet serieus, het is een fase mevrouw komt allemaal goed, of ze zal het wel niet nodig hebben. Als je ziet hoe vermoeid onze dochter is en haar slaap niet kan pakken op de momenten dat ze het eigenlijk zou moeten doen dan breekt je hart. Mijn man en ik slapen nu al bijna een jaar apart zodat we om en om dr nachten doen, hij op de logeerkamer en ik in ons eigen bed  ( de liefde is er niet minder om hij is mijn steun en toeverlaat) dit puur zodat we er zslf niet aan onderdoorgaan.</p><p>We zitten nu in een vicieuze cirkel waar we maar niet uitkomen. Via de fysiotherapeut zijn we in contsxt gekomen met een kinderneuroloog en nu hebben we over een week een slaap eeg. </p><p>Zijn er ouders die dit ook mee hebben gemaakt en hoe hebben jullie dit opgelost. Ik weet dat er slexhte slapers bij zitten en dat dat kan maar geloof me dit slaat echt nergens meer op... Dit heeft niks te maken met gewoon niet willen slapen. </p><p> </p><p>Sorry voor mijn lang verhaal maar ik hoop dat jullie er zo een beetje een beter beeld bij krijgen</p><p>Liefs </p>
 
Slaap! Hoe je baby van 0 tot 12 maanden doorslaapt.
 
 
Dat boek al geprobeerd? Veel succesverhalen gehoord op mijn werk. Mijn baby is nog niet geboren. Maar het is hun allemaal gelukt met dat boek. Ook kids die 8 maanden waren en niet doorsliepen 
 
Heb drie boeken gelezen over slaap die allemaal hoog zijn aangeschreven waar deze een van is. We hebben alles toegepast wat erin staat maar niks werkt
Liefs
 
Als je zelf het idee hebt dat er iets niet klopt (even plat gezegd) bij jullie kleine meid zou ik het er sowieso niet bij laten zitten inderdaad.
Geloof me een moedergevoel klopt altijd!!
 
hoi! 
wat ik niet helemaal duidelijk uit je verhaal kan opmaken is wat er gebeurd snachts. ze wordt wakker en dan? geef je extra flesje, ga je troosten wiegen tot ze in slaap valt? 
hier hadden we ook een slechte slaper. soms elke 1.5 uur wakker, als ik geluk had sliep hij 3 uurtjes achter elkaar. ook een verborgen reflux baby 
ik kan je alleen aangeven wat wij gedaan hebben. als hij wakker werd snachts voedde ik hem altijd maar zodat ie zo snel mogelijk sliep, maar hierdoor hield ik het zelf in stand.
hier ben ik in 1x mee gestopt en de 10 min regel gaan aanhouden. waarom 10? omdat ik al vaker merkte dat 5 min hij soms net te kort was en bij 6/7 min soms al iets minder heftig huilde.
dus.. dreumes wordt wakker.. je gaat er heen eventueel wel lekker uit bed halen knuffelen en terugleggen in bed(evt. met speen of wat ie heeft) , en ik legde hem meteen op de buik vanwege reflux.. na het troosten en zien dat er niks ergs aan de hand is weer weggaan en jezelf dwingen 10 min niet te komen. oh boy hier was het krijsen verschrikkelijk. Na 10 min terug niet uit bed halen alleen een aai over de bol en weer weg voor 10 min. enz
ik snap heel goed als je zoiets al eerder heb geprobeerd. maar misschien is zo'n methode iets te vroeg geweest, en nu hij iets ouder is werkt het wel.
hier sliep hij na een heftig weekend door. en nu een half jaar geen problemen meer.
nogmaals ieder kind is uniek. Dit werkte bij ons(uiteindelijk).  Ik vind het heel dapper van je dat je naar je moeder gevoel luistert en dat je verder onderzoek laat doen. 
pff topic:mijn mening over slaapboeken is beetje dubbel. mijn 1e met dezelfde (slaap)opvoeding sliep met 6 weken door. de 2e was hier drama. Weet je zeg het het maar. het is goed om als ondersteuning te gebruiken hoor maar ik zie het echt niet als oplossing voor problemen bij kinderen. Zeker de eerste 3 tot 6 maanden, kijk vooral naar de behoefte naar je kind en niet naar wat het cb vindt of wat er in de boeken staat
Succes met de zoektocht, het is zwaar maar het is het waard! Áls ze maar gaan slapen die boefjes.
 
 
[quote quote=10342536]Als je zelf het idee hebt dat er iets niet klopt (even plat gezegd) bij jullie kleine meid zou ik het er sowieso niet bij laten zitten inderdaad. Geloof me een moedergevoel klopt altijd!![/quote]
Dit. Goed naar je moedergevoel luisteren en je niet laten weg sturen zonder resultaat. Wat je zelf al zegt dat dit niet 'niet willen slapen' is, zegt genoeg. Hopelijk kan het ziekenhuis je verder helpen. 
En idd wat betreft al die boeken, leuk en aardig. Maar goed naar je kindje kijken is veel belangrijker! 
 
Geen tips want je hebt vast alles al geprobeerd. Maar vooral respect hoe jullie dit volhouden. Ik zou ook net zo lang (wel goed geregistreerde) hulpverleners af gaan tot iemand je serieus neemt en gaat helpen want het slaat nergens op dat de huisarts zegt dat dit erbij hoort. Hoop dat de slaap EEG iets oplevert!
 
Wat een ontzettend lieve en fijnd reacties eindelijk eens buitenstaanders die ons snappen en geloven dankjulliewel allemaall! Dit geeft weer een hoop energie!
 
Om de vraag te beantwoorden met wat we snachts dan doen is eigenlijk zo min mogelijk, we geven haar tutje terug wanner ze deze niet zelf gevonden krijgt, de eerste keer leggen we haar weer terug plat en verders als ze echt overstuur is troosten we haar en leggen we haar weer neer en de ene keer moeten we er even bjj blijven en de andere keer niet maar we zeggen sowieso niks tegen haar en proberen haar niks aan te laten wennen waardoor we dalijk daar weer een probleem hebben. 
 
 
Terug
Bovenaan