Dreumes 12 maanden slaapt ineens uit?

<p>Hoi iedereen! Over 2 dagen wordt onze kleine jongen alweer 1, zometeen hebben we dan ook feest! </p><p>Wat nu zo bijzonder is, is dat hij sinds eergister ineens flink uitslaapt. Normaal is het altijd tussen 6.15 en 6.45. Gister ben ik hem om 9.30 maar wakker gaan maken, hij lag de avond ervoor om 18.30 op bed, dus hij heeft gewoon 15 uur liggen slapen ? voor mij is het ook wel eens fijn om uit mezelf wakker te mogen worden na bijna een jaar, maar ik vraag me af waar dit vandaan komt.. of iemand het herkent... </p><p>Het enige wat is veranderd, is dat hij in de ochtenden sinds eergister geen pap met KV meer krijgt, maar gewoon havermout met aangelengde melk, verder is alles hetzelfde... zou het hiermee te maken kunnen hebben? Dat hij niet wakker wordt omdat hij geen honger heeft o.i.d.?</p>
 
Wij hebben ook zo'n uitslapende dreumes! 
het kan zo wisselen per dag! Vanmorgen weer 6:45 maar het kan morgen zo weer 9:00u zijn..
Lekker van genieten! Mn zoontje zeurt ook nog om eten, kan hem zelfs als hij zo laat opstaan nog een uurtje laten spelen zonder dat hij om eten vraagd
 
Hier begon het uitslapen ook rond die leeftijd. Ben toen ook begonnen met nog maar 1 slaapje overdag. Nu is ze ruim 21 maanden en maak ik haar altijd rond 8.00 wakker als ik niet hoef te werken. Dat doe ik omdat ik na een tijdje merkte dat ze baat heeft bij een vast ritme. Het overdag en savonds slapen ging toen slechter en toen ik begon met vaste tijden ging het langzaamaan weer beter. 
Hem lekker laten slapen is geen probleem. Hij zal het wel nodig hebben. Hij is volop in ontwikkeling en dat kost veel energie. 
 
Genieten doe ik zeker! Ik doe het niet zo goed op slaaptekort en ik merk dat ik nu weer vol energie zit... wel handig zo vlak voor zijn verjaardagsfeest ?
Maar Ik ben ook gelijk overgegaan naar 1 dutje, alleen pakt hij maar een uurtje, dus dat is steeds wel even puzzelen en dus vaak in de avond iets eerder naar bed. 2 dutjes gaat niet meer als hij zo laat wakker wordt, omdat de wakkertijd dan te kort is en mijn zoontje dan dus echt niet gaat slapen... maar als dit zo blijft ben ik blij, ook geen gerommel met de omschakeling van 2 dutjes naar 1 en mamma is uitgerust ?
 
Hier ook een echte uitslaper.. Begon hier zelfs nog voor haar eerste verjaardag. Maar ze is eigenlijk nooit echt een hele vroege vogel geweest. Inmiddels is ze anderhalf en slaapt makkelijk iedere dag tot 09:00/10:00 uur uit als ik haar laat liggen. Gaat s'avonds om 20:00 naar bed, soms iets eerder.
Ik laat haar nu smiddags nog maar maximaal een uur slapen. Voorheen sliep ze 2 uur in de middag maar dan springt ze om 22:00 nog steeds de kamer rond.
Dus nu 20:00 naar bed, 09:00/10:00 wakker en tussen de middag 1 uurtje een dutje werkt hier het beste!
 
Ohh dan kan ik hoop houden haha.. Hier 13 maanden, en echt sinds het begin is hij er rond 6.. uitslapen is 6:15 haha.. 
Heerlijk zeg! 
 
Terug
Bovenaan