Dreumes 12 mnd met hongerstaking?!

<p>Hai allen,</p><p>Onze actieve meid weigert de laatste tijd om überhaupt wat te eten. Ze at nooit veel, maar groeide altijd goed. Nu gooit ze standaard al het brood op de grond ( van krentenbol, tot sneetjes tot bolletjes tot hard brood) fruit weigert ze ook sinds een de paar dagen. Terwijl dat juist altijd goed ging. Zelf met een vorkje.</p><p>Met een beetje geluk eet ze een soepstengeltje of een rijstwafel. Gaat ook nooit helemaal op. Avondeten gaat redelijk.</p><p>Gedurende dag eet ze echt heel weinig. Van alles neemt ze een hapje en dan is ze klaar. Verder is ze heel actief achter haar loopwagentje en klimmen. Heb van alles geprobeerd maar ze zegt ook Nee. En dan gaat het mondje dicht en draait ze om.</p><p> </p><p>Help. Hoe lang duurt deze fase?</p><p> </p><p>Groetjes,</p><p>Karo</p>
 
Misschien is het een idee om een "monkey plate" te maken, dit is een soort bordje met allerlei kleine hapjes erop, zoals tomaatjes, stukjes komkommer, stukjes appel, rauwe worteltjes, rijstwafeltjes ed. Dit zet je tijdens het spelen binnen handbereik, vaak pakken kindjes er dan vanzelf van waardoor ze toch de benodigde voedingsstoffen binnenkrijgen. Maar misschien is 12 maanden daarvoor nog net te jong.
 
Ik zou er in elk geval geen "strijd" van maken, die verlies je waarschijnlijk en dat maakt het eten alleen maar negatiever. Misschien helpt het om vrolijke vormpjes van het eten te maken of het proeven op een speelse manier te laten gebeuren. 


Begrijp dat het erg lastig is maar heb eens gelezend dat kindjes op die leeftijd helemaal niet veel eten nodig hebben en bij wijze van spreken op een boterham en wat soep per dag kunnen leven zonder dat ze tekorten krijgen. 


Hopelijk is het een fase (tandjes of sprongetje?) en gaat het eten snel weer beter!! 


Succes! 
 
Is een fase, kan lang duren als je pech hebt. Heb het met mijn dochtertje ook gehad maar gelukkig in iets mindere mate als met jou dochtertje. Bij mij wilde ze geen avondeten en brood ging ook wat minder goed. Dit heeft ongeveer een maand geduurd. 
Ik bleef het al die tijd gewoon aanbieden, bij de oppas at ze namelijk wel alles netjes op. En uiteindelijk ging ze ook thuis weer gewoon eten. 
Snap dat het lastig is, maar probeer het los te laten. Zo te horen krijgt ze wel wat aan eten binnen en vanaf die leeftijd hebben ze minder nodig en krijgen ze steeds meer een eigen willetje. 
 
Bedankt beiden voor jullie adviezen en tips. Ergens wel goed om te horen dat het een fase is. Ik probeer er geen strijd van te maken. Hoop gewoon dat ze voldoende voedingsstoffen binnen krijgt.. 
Nogmaals bedankt en hoop dat ze snel beter gaat eten. 
Groetjes,
Karo
 
Ik heb precies hetzelfde! Wat een drama..  mijn dochter is bijna 13 maanden en vanaf dat ze 1 jaar is doet ze moeilijk met eten. Brood eet ze niet meer graag en fruit ook niet en zelfs aardappeltjes niet meer, alles wat ze voorheen heel graag at! Ze wil eten maar moment dat het in haar mond zit, spuugt ze het weer uit. Hoop dat het een fase is.. 
 
Het is idd een 'fase', maar grote kans dat het nog steeds zo is als je kleintje 2 of 3 jaar is.. er zullen weken zijn dat het prima gaat en dan weer weken dat je kindje niks eet, zo spreek ik uit ervaring..?
In het begin maakte ik me er ook heel druk om, nu niet meer. Er zijn dagen dat mijn peuter op de hele dag alleen een banaan en een koekje eet. Jammer dan. Ze gaat soms zonder eten naar bed, maar ze groeit goed en is blij en geloof me.. ze gaan echt wel eten als ze honger hebben. 
Ze hebben gewoon niet meer zoveel nodig na het eerste jaar, én ze worden lekker dwars en gaan uitproberen. Succes!!
 
Terug
Bovenaan