Dreumes 13 maanden weigert de tandborstel

<p>Hi dames,</p><p>Ik heb jullie hulp nodig! </p><p>Mijn zoontje van 13 maanden wordt ineens hysterisch wanneer ik de tandborstel in zijn mondje probeer te doen. Tandenpoetsen was al die maanden geen probleem, totdat hij een maand geleden ineens 4 kiezen tegelijk kreeg. Sindsdien hebben het het tandenpoetsen even op pauze gezet omdat hij zichtbaar pijn had. </p><p>Maar nu lijkt de grootste pijn voorbij, hij eet namelijk weer koekjes en crackers. Toen ik gisteren probeerde om te poetsen begon hij enorn te schreeuwen! </p><p>Hij wil wel zelf op de tandenborstel bijten maar zodra ik het handvat vastpak en probeer te bewegen breekt de hel los.</p><p>Heeft iemand een goed idee hoe ik toch kan gaan poetsen? We zullen het toch een keer weer moeten oppakken.</p><p>Alvast bedankt!</p>
 
-tandenpoetsliedje zingen.
-zoontje jouw tanden laten poetsen met een handtandenborstel, terwijl jij die van hem mag poetsen. (Hielp bij ons heel goed)
-filmpje opzetten voor de afleiding. (Zelf geen voorstander van, maar wie weet)
-kinderboekje lezen waar tandenpoetsen in voorkomt zodat je daar naar kunt refereren.
 
Doe her als een spel, zou het nofnniet zo nouw nemen die van mij  vind leuk tot dat in mond gaat eerst mag die zelf en beetje  gek  doen kietelen poets ik dan hij weer en ik wen poging 
 
Oral-b electrische tandenborstel van mickey mouse. Zit een leuk muziekje bij. Hiermee poets je veel beter dan met een handtandenborstel.
 
Hoi, 
mijn dochter van 15 maanden wilde het ook ineens alleen zelf doen. Zodra ik aan de borstel zat ging ze huilen en wegduiken.
Nu heb ik een nieuwe tactiek. Ik geef haar de handtandenborstel zonder tandpasta en dan borstel ik het met zo'n rubber vingertandenborsteltje(bol.com) met tandpasta. Nu gaat het prima en houd ze ook haar mond open.
zeker het proberen waard!
succes


 
 
Terug
Bovenaan