Dreumes 14 maanden onrustig slapen

<p>Hoi allen,</p><p> </p><p>Op dit moment slaapt mijn dreumes van 14 maanden erg onrustig. Qua ontwikkeling is hij ook met van alles bezig, met meer kletsen, kiezen komen door, overgang naar 1 slaapje en ik denk dat lopen ook niet lang meer op zich zal wachten.</p><p>Nu gaan de nachten erg rommelig de laatste dagen. Hij ligt veel te hoesten (overdag niet) en bonkt veel met zijn hoofd tegen de rand. Hier lijkt hij opzich qua slaapkwaliteit weinig last van te hebben, ik lig er wel wakker door.</p><p>Nu wordt hij ook meerdere keren al rond half 6 wakker. Vanmorgen ook om 5.20, hij gooit zijn knuffel dan uit bed en gaat vervolgens zeurderig jammeren. Ik weet dat hij zijn knuffel uit bed heeft gegooid, maar ik kan er niet naartoe. Zodra hij mij ziet, kan ik niet meer weg, dan is het ontroostbaar huilen tot aan hyperventileren. Naar hem toe betekent dus ook naar beneden gaan. Vanmorgen zaten we dus ook om 6.00 beneden.</p><p>Hoe gaan jullie hiermee om? Ik ben bang dat er nachten gaan komen waarbij hij pijn heeft vanwege kiezen en niet meer verder wil slapen zodra hij mij heeft gezien </p>
 
Hier gebeurt dat soms ook ja (dochter 13.5 maand oud) Zeker tussen 5.00-6.00 vind ik een vervelende tijd omdat het dan altijd spannend is of ze nog doorslaapt...
Ik leg haar terug met 90cc melk in dr bed en sluip dan weg. Meestal slaapt ze na een slokje melk weer verder. Zonder de melk slaapt ze sowieso niet meer. Dus dat werkt hier het beste. Tussenin nemen werkt écht niet, dan gaat ze direct zitten en staan en wilt ze eruit.
Hier zitten we ook op de overgang naar 1 slaapje. Tanden komen niet op het moment geloof ik en ze loopt ook al sinds haar verjaardag. Maar zulke periodes komen en gaan helaas. Hier gaan de nachten nu redelijk goed maar is het juist s avonds soms gedoe, dan wilt ze echt niet slapen (ook al was ze gewoon om 15.00 wakker uit dr middagslaapje) en slaapt ze pas rond 22.00.
Het is mn tweede kindje en ik heb ook wel een beetje geaccepteerd dat het soms zo is. Er zijn gewoon weken dat het even moeilijk is met slapen en het gaat ook weer voorbij. Sommige weken zit ik ook om 6.00 beneden met ze, de laatste tijd is het plotseling 7.30 (joepie!!) En morgen kan het weer 6.00 zijn... ;)
 
Terug
Bovenaan