dreumes 14 maanden slecht slapen

hallo allemaal,
ik ben een juli mama maar omdat ze daar niet actief zijn en ik toch echt met een vraag zit ga ik het hier maar even proberen.
mijn zoontje is nu 14 maanden en vanaf dat hij geboren is sliep hij met 4 weken al door tot dat hij 5 maanden was. sins die tijd is hij elke nacht 1 a 2 x waker en wil dan ook echt drinken, ik het begin gaven wij hem dan 1 schep voeding en de rest water maar aangezien hij geen voeding meer gebruikt is het steeds melk maar zo veel melk voor een kind is ook weer niet goed heb ik begrepen. ik heb van alles al geprobeerd niet uit bed pakken, aaien over zijn hoofdje niets helpt behalve dus als ik hem de fles geef.
heeft iemand tips voor mij?

groetjes

Ik denk toch dat je een slechte gewoonte hebt aangeleerd. Een kind op deze leeftijd heeft echt geen voeding nodig. Ze kunnen zonder. Mijn zoon is 16 maanden en heeft zelfs 's morgens weinig trek, zoals de meeste volwassenen dat hebben. Terwijl hij echt heel lang een late voeding heeft gehad.
Je zou kunnen proberen nog een late voeding te geven en dan half melk half water, zo rond half 11. Komt hij wel midden in de nacht dan moet je je toch vermannen en geen voeding meer geven, hij heeft genoeg gehad. Als ie erg huilt troost hem dan elk kwartier maar ga er niet bij zitten, zo krijgt hij niet de aandacht die hij wil.
Een paar nachten doorzetten en je zult zien dat ie vanzelf niet meer komt. Het kan wel een tijdje duren want hij is er nu zo aan gewend, maar je zult zien dat even doorzetten je weer goede nachten oplevert.

Succes!

Ik ben het met bloempje eens...
Idd drinken of voeding hebben kinderen op deze leeftijd echt neit meer nodig.
Mijn zoontje nu 16 maanden, was pas een paar dagen ziek en daardoor erg overstuur 's nachts, toen heb ik hem er uit gehaald en even met hem gelopen, zetpil gegeven ed. en ging hij weer slapen.
Toen hij weer beter was, vond hij het volgens mij 's nachts wel erg gezellig, en kwam hij ook weer 's nachts... Wat dan helpt is idd wel regelmatig heen gaan, maar er neit uit halen!
Wat ik deed was eerst na 10 min heen gaan, even zeggen je moet gaan slapen, aai over zijn bol, speen weer geven, lekker neerleggen en weggaan. Daarna naar een kwartier heen gaan alleen aai over zijn bol en speen weer geven, lekker neer leggen en slapen.
Iedere keer wat langer er tussen laten zitten voor je terugkomt.
Maar wat bloempje zegt het is iets wat je al zo lang aan hebt gewent dus het kan wel een paar nachten duren voor het effect heeft. Het is wel belangrijk dat je echt doorzet, zodat hij weet dat het veranderd is...

Heel veel succes en sterkte ermee!!!

Terug
Bovenaan