<p style="margin: 0px 10px 1.5em 0px; font-size: 15px; line-height: 1.5; color: #000000; font-family: Arial, sans-serif;">Hallo allemaal, dit bericht staat ook al ergens anders, maar volgens mij op de verkeerde plek. Ik krijg ook geen reacties. Ben nieuw hier. Hoort denk ik meer onder deze pijler thuis.</p><p style="margin: 0px 10px 1.5em 0px; font-size: 15px; line-height: 1.5; color: #000000; font-family: Arial, sans-serif;">Ik zal zorgen dat dit verhaal niet te langdradig wordt. Wil wat advies of meningen. Ik heb een dochtertje van bijna 15 maanden oud. Ik heb helaas tijdens mijn zwanger schap in het ziekenhuis gelegen door hoge bloeddruk. Ze wilde me scherp in de gaten houden.. Dit veroorzaakte veel paniek bij mij en onrust. Of alles wel goed zou komen. Er werd regelmatig over vroeggeboorte gesproken bijvoorbeeld. Ook de groei werd scherp in de gaten gehouden. Gelukkig groeide ze goed. Uiteindelijk heb ik het met veel controle weten uit te zingen tot 37 weken zwangerschap en ben ik ingeleid. De bevalling kwam vlot op gang maar toch kijk ik er met gemengde gevoelens op terug. Ik ervaarde ook daarbij veel paniek. En ze controleerde mij helaas niet vaak genoeg. Uiteindelijk heb ik een ruggenprik gehad terwijl ik achteraf al tegen volledige ontsluiting aan zat. Het kostte veel moeite om te prik te zetten. En een vreselijk lompe anesthesist die onprofessionele opmerkingen maakte (nou, ik zie het al, bij jou blijft het bij 1tje..(kind) Eenmaal terug in de beval kamer kreeg ik persdrang. De ruggenprik werkte niet. De verloskundige bleef maar zeggen dat het nog “niet kon”, (te snel..) tot ik begon te schreeuwen dat ik het hoofdje voelde . Ik heb een klein halfuur geperst. Gelukkig ging dit goed. Toen mijn dochter eruit kwam kreunde ze ipv huilen.. Ik had meteen het gevoel dat ze zich niet lekker voelde.. Ze hebben haar meegenomen uiteindelijk. Ik kreeg geen uitleg wat ze gingen doen en wat er aan de hand was. Weer raakte ik in paniek ..</p><p style="margin: 0px 10px 1.5em 0px; font-size: 15px; line-height: 1.5; color: #000000; font-family: Arial, sans-serif;">Lang verhaal kort. Uiteindelijk bleek er weinig echt aan de hand te zijn behalve vocht in de longen (vruchtwater) extra zuurstof, controles en bloed test. Ze kreeg ook voor de zekerheid 3 dagen antibiotica infuus wat achteraf onnodig bleek te zijn. Na een nachtje observatie mocht ze weer op de normale kraam afdeling. Ze deed alles goed en ze dronk ook krachtig.</p><p style="margin: 0px 10px 1.5em 0px; font-size: 15px; line-height: 1.5; color: #000000; font-family: Arial, sans-serif;">Nu is het zo dat ik helaas een post partum depressie heb ontwikkeld. Ik zat niet op een roze wolk. Ik was gespannen en onrustig. Mijn dochter huilde ook vrij veel. Ik was heel ongelukkig.</p><p style="margin: 0px 10px 1.5em 0px; font-size: 15px; line-height: 1.5; color: #000000; font-family: Arial, sans-serif;">Ze doet het gelukkig nu erg goed. Ze is bijna 15 mnd, eet en slaapt goed. Is een stuk vrolijker. Begint voorzichtig los te lopen. Maar heeft nog moeite met balans. Loopt wel aan de hand en langs tafel. Haar linker voetje buigt wat naar binnen met stappen..hele flexibele tenen. We werden er op gewezen bij het CB dat ze behalve papa en mama nog geen woordjes zegt… Helaas ook nog weinig taalbegrip. Behalve : lamp, hond en koek. Dit weet ze. Brabbelen doet ze ook. Ze speelt wel ijverig en lacht veel. Naar andere kinderen toe is ze behoorlijk verlegen en afwachtend. Fijne motoriek is goed. Eet zelf haar boterham en drinkt zelf d’r fles. Ze wijst alles aan wat ze ziet of wil hebben .. Zwaait nog niet. Maakt wel goed oogcontact en lacht eigenlijk ijk altijd terug als je naar haar lacht. Ze kan nog steeds wel snel huilen als ze ergens nieuw is bijvoorbeeld. Ik ben heel erg op haar gericht. Met name haar ontwikkeling…</p><p style="margin: 0px 10px 1.5em 0px; font-size: 15px; line-height: 1.5; color: #000000; font-family: Arial, sans-serif;">Zou de wet lung na de bevalling en de behandeling daarvoor ervoor kunnen zorgen dat ze nu trager is.. Of zou ze schade opgelopen hebben? Misschien door de paniek en mijn stress laatste weken van zwangerschap. Iemand daar ervaring mee? Huisarts beweert van niet omdat Apgar score weer op klom en ze geen zuurstof tekort gehad heeft maar waarom heeft ze dan extra zuurstof gehad? Ik zit er heel erg mee..</p>