Tja toch die dutjes skippen, zo simpel is het
Je kan niet verwachten dat ze overdag lang en tot laat slaapt en dan s avonds weer keurig om 19.00 natuurlijk..
Met 16 maanden is 1 dutje echt voldoende. Ik rekte dat nooit tot 13.00, maar deed ze juist gerust om 12.00 al naar bed en dan 13.30 weer uit bed. Dan waren m'n dochters tenminste rond 19.30 weer moe. Liet ik ze tor 15.00 of langer slapen dan was het s avonds ook 21.00.
Met 2 jaar werden middagslaapjes hier al geregeld over geslagen. Ze weigerden het, en als ze wel sliepen (ook al was het maar een kort uurtje) dan was het s avonds wéér 22.00. Vreselijk zeg.
Ondertussen is m'n jongste 2.5 jaar, slaapt nooit meer s middags. En ja, dat is soms even lastig of ze valt 10 minuten in de auto in slaap, maar nu slaapt ze tenminste wel netjes om 19.00/19.30 s avonds. Ze maakt een goede nacht, en wij hebben onze avonden terug en dat is me veel meer waard dan dat uurtje slaap overdag en er vervolgens de hele avond mee druk zijn.
Wakker maken uit een middagslaapje is echt niet zielig. M'n 2e dochter wist niet beter. Ze moest sowieso altijd uit bed om 13.45 om.haar zus van school te halen. Dat was gewoon niet anders, dus wakker maken voorkwam ik niet. Ze wist niet beter, accepteerde het prima en herinnert zich dat echt niet meer hoor
Lang niet alle kindjes slapen in de middag tot 15.00/16.00 en gaan daarna keurig om 19.00 weer slapen. Hier was dat gewoon onmogelijk, er moest een wakkertijd van zo'n 5 a 6 uur tussen de dutjes zitten, ook al met de leeftijd van ongeveer 1.5 jaar!