Dreumes 16 maanden sprak eerst wel en nu al ongeveer 5 maanden niet meer

<p>hallo,</p><p>Mijn zoontje sprak altijd met mama, dada, ba, etc. Maar nu sinds een aantal maanden zegt hij helemaal niks meer. Ik dacht eerst, nou dat komt vanzelf wel weer, maar tevergeefs..</p><p>Wie herkent dit? En is het uiteindelijk goed gekomen?</p><p>Weet iemand toevallig ook hoe dit komt ?</p><p>Groetjes</p>
 
Ontwikkeling gaat in golfbewegingen, niet per se in een stijgende lijn. 
Ik merk het aan mijn zoontje, die is inmiddels 4, maar een half jaar terug kende hij bijna alle letters van het alfabet, we konden niet langs een auto lopen of hij moest vertellen welke letters op de kentekenplaat stond. Nu is ie alweer maanden niet bezig met letters, maar heeft hij zijn zinnen gezet op cijfers. Daar maakt hij nu een sprong in. Ondertussen merken we dat zijn letterkennis minder wordt. 
Het komt en het gaat. 
Maar mijn zoontje zei nog helemaal niets met 16 maanden. Toch is het goedgekomen. 
 
Hier ook eentje die met 12 maanden enorm hard ging qua spraak en toen maanden lang zelfs niet eens mama zei. Nu is ze 19 maanden en komt er weer een stortvloed bij sinds een paar weken. CB verzekerde me ook dat et normaal is.
 
Hier ook eentje die met 12 maanden enorm hard ging qua spraak en toen maanden lang zelfs niet eens mama zei. Nu is ze 19 maanden en komt er weer een stortvloed bij sinds een paar weken. CB verzekerde me ook dat et normaal is. Ze noemen het een taalstop. Zo gaat ontwikkeling vaak en daar doe je niks aan.
 
Terug
Bovenaan