Dreumes 16maand in peuterbedje

Hoi allemaal!

Ons dochtertje van 16maanden HAAT haar ledikant. Zo gauw ze er in de buurt komt, is het krijsen. Hierdoor slaapt ze al een aantal maanden in ons bed, en dat gaat prima (voor haar), maar mama slaapt hierdoor heel slecht ?.
Ze is heel erg bewegelijk snachts, heeft alle ruimte nodig, en dit was ook vaak de reden dat ze wakker werd in haar eigen bed. Ze heeft al een aantal keer vast gezeten tussen de spijlen, en ik denk dat dit ook te maken heeft met haar afkeer voor t ledikant..

Nu hebben we zojuist een peuterbedje besteld, met de hoop dat ze daar wel zelf in wilt slapen. Ik vind het nog wel een beetje spannend, aangezien ze er straks dus zelf uit kan.

Meer mensen wie hun kindje al vroeg in een peuterbed hebben laten slapen? En hoe ging dit? Tips zijn welkom!
 
Onze dochter was 18 maanden toen ze niet meer in het ledikant wilde. We hebben toen eerst 1 zijkant eruit gehaald om te kijken hoe ze het zou doen. Ze is 1 nacht eruit geweest en daarna nooit meer. Ze sliep zelfs weer door, terwijl we er eerst 3/4x uit moesten om haar te troosten en knuffels weer in bed moesten. Vanaf 2 jaar hebben we haar in een 1 persoonsbed liggen. Helemaal prima zolang het voor haar werkt!
 
[quote quote=10519568]Onze dochter was 18 maanden toen ze niet meer in het ledikant wilde. We hebben toen eerst 1 zijkant eruit gehaald om te kijken hoe ze het zou doen. Ze is 1 nacht eruit geweest en daarna nooit meer. Ze sliep zelfs weer door, terwijl we er eerst 3/4x uit moesten om haar te troosten en knuffels weer in bed moesten. Vanaf 2 jaar hebben we haar in een 1 persoonsbed liggen. Helemaal prima zolang het voor haar werkt![/quote]Fijn om te horen! Lees zo weinig over kindjes die met deze leeftijd in een peuterbed gaan.. ik hoop dat het hier ook zo gaat!
 
Hi je zou anders ook eens een campingbedje kunnen proberen. Mijn zoontje vond zn ledikantje met spijlen ook niks. Hij is nu bijna 2,5 jaar en slaapt nog steeds in het camping bedje.
 
[quote quote=10519601]Hi je zou anders ook eens een campingbedje kunnen proberen. Mijn zoontje vond zn ledikantje met spijlen ook niks. Hij is nu bijna 2,5 jaar en slaapt nog steeds in het camping bedje.[/quote]Hebben we al eens geprobeerd, campingbedje en dan naast ons bed, maar was helaas ook geen succes.. fijn dat het voor je zoontje wel helpt!
 
[quote quote=10519587]Je kunt eventueel nog de opening naar de muur draaien zodat ze er niet uit kan kukelen.
Ben benieuwd hoe ze het vindt![/quote]Oja, slim! Bedankt voor de tip.
Ik zal hier een update geven ?
 
Onze dochter sinds 13 maanden in een 90x200 bed. Vreselijk was het ledikantje! 1 kant staat tegen de muur en aan de andere kant een rekje over de hele lengte (doorzichtig met gaas). We hebbben wel gekozen voor zo'n huisjes bed waarbij het matras op de grond ligt. Dus echt veel kan er niet gebeuren :) 
Sinds dat, gaat het prima! :)
 
Terug
Bovenaan