Dreumes (17 maanden) wil zindelijk(er) worden

<p>Dag allemaal,</p><p>Onze zoon van 17 maanden roept sindskort heel vrolijk "POEPEN". En nou komt het, we zijn begonnen te luisteren. We rrekken nu de hele dag door zijn broek uit, romper los, luier uit. En daar gaat hij, steevast plast hij op zijn potje. Ja, hij bedoelt dus plassen. Maar goed, hij wil zindelijk(er) worden.</p><p>Ik vind het hartstikke knap van hem, en laat hem ook weten dat hij het hartstikke goed doet. </p><p>Maar nou komt het. Dat is wel heeeeel veel werk. Hij doet hele kleine plasjes, soms om het half uur. </p><p>Hoe ga je hiermee om? </p><p>Elk half uur alles uit en weer aan? Hoe lang duurt het voor ze het langer ophouden / sparen, of voor ze zelf hun broek uit en aan trekken ??</p><p>Over 5 maanden komt de tweede en op deze manier gaat het wel heel bijzonder druk worden ?</p><p>Ik ontvang graag alle soorten tips, van kleding, tot zindelijkheidstraining, tot..?! </p><p>Alvast bedankt!!</p>
 
Niet veel tips wel 1!
Misschien is het tijd om over te stappen van een romper naar een hemd met daarop een shirt met lange/korte mouwen?.
Heb je in iederval niet die knoopjes meer ;)
 
Hoi! Ons zoontje van 16 maanden is er sinds een maand ook enthousiast mee bezig. Wij doen thuis een hemd met onderbroek (over een luierbroekje) een trui en sokken aan (geen broek dus). Gaat een stuk sneller. Verder het potje in de woonkamer. Succes!
 
Ja dat is echt een goede. Dat ga ik doen. Thanks!
Ik overweeg ook om het tijdelijk wat warmer te stoken in huis, dat het minder erg is als hij even wat bloter rond rent. 
 
 
Ik zou je echt als tip mee willen geven om de zindelijkheidsbox te bestellen!! Onze zoon van 2 jaar is binnen een week zindelijk!
Staan super goed tips in ook enorm leerzaam voor jezelf!
Zoals gewoon de luier volledig af doen (veel te verwarrend, aan en uit) alleen met slapen een ‘slaapbroekje’ (zo noemen ipv luier).
Of een kind jou 2 jaar of 3,5 is beide keren moeten ze leren het gevoel te herkennen. Dus trek je niks aan van ouders die zeggen dat het veel te vroeg is, zoals ik heb gelezen is het eerder wanneer een ouder er aan toe is, gezien je wel echt even te tijd moet nemen. Ik had toen 2 weken vakantie en niks gepland!

Succes!!
 
Misschien nog een tip: als je kindje niet volledig uitplast, moet hij daarna weer. Wij lezen altijd een boekje voor op het potje zodat ze even de rust neemt om uit te plassen (dochter is nu 14 maanden) 
 
Terug
Bovenaan