Dreumes 18 maanden slaapt niet meer door.

<p>Hallo allemaal, </p><p>Wij zitten een beetje met onze handen in het haar. We hebben een kleine meid van 18 maanden die altijd goed (door)sliep. Sinds september zijn we aan het aanmodderen. Het begon met het krijgen van een kies. Onze kleine meid had daar zo’n last van dat ze hier snachts van wakker werd. Ons meisje compleet overstuur, uiteindelijk werd ze rustig van de fles en sliep ze weer lekker verder. Vervolgens werd onze dame ziek (pseudokroep). Hierdoor ook slapeloze nachten. Gelukkig is ons meisje weer helemaal beter, maar het doorslapen is nu een drama. Elke nacht wordt ze een keer wakker op een verschillend tijdstippen (ene keer 23:00/01:00/03:00/05:00). Ze roept dan om haar mama of papa/ gilt hard “ohnee” of roept “neeeee”. Op het moment dat we haar een klein warm flesje geven slaapt ze direct weer door, anders gewoon niet. We hebben haar geprobeerd te laten maar dat heeft als resultaat overstuur huilen en zeker 2,5 uur wakker zijn. Ook enkel alleen sussen of strelen helpt niet. Ze gaat dan rechtop in bed zitten en is dan klaar wakker. Ik ben zelf nu 19 weken zwanger van de 2de. De gebroken nachten beginnen me nu aardig op te breken. Wie herkent dit verhaal of heeft tips? </p>
 
heel herkenbaar 
onze dochter is ook een goede slaapster maar met 18 maanden veel en vaak ziek. ik was net bevallen van onze zoon. Ze schreeuwde ook in de nacht op de momenten dat ze niet ziek was. volgens mij had ik toen gelezen dat het nachtangsten of nachtmerries  kunnen  zijn.
verschrikkelijk je kan er niks mee. zij heeft doen vaak bij ons, of 1 van ons in bed geslapen.  of wij bij haar op haar kamer.
ineens was het ook weer over maar het heed t wel een maand of 6 geduurd ?. ze heeft dan ook niet meer de behoefte om bij ons in bed te kruipen, daar was ik altijd beetje bang voor, maar dat gaat goed. Als ze nu wakker wordt snachts weet ik al.. die gaat ziek worden ?.
als tip.. zorg voor je eigen nachtrust.  dus als het flesje helpt of bij een van jullie, of tussen jullie in op bed vooral doen. 
succes.  het wordt weer beter
 
 
He wat vervelend...
Als ze idd met haar even te laten niet stopt, zou ik er ook niet op kunnen blijven luisteren.
Als je haar met 1 klein warm flesje kan laten doorslapen, zou ik gewoon je ML eruit gooien s nachts, dat jij toch je rust kan krijgen met je zwangerschap.
Hopelijk is het een fase.
 
 
De slaapregressie start op 18 maanden en als ik zo lees dan zit je daar nu middenin. Google maar is op slaapregressie, waarschijnlijk herken je een hoop. Succes!
 
Bedankt voor jullie reacties! Slaapregressie had ik inderdaad ook al gelezen. Zie ik een hoop in terug maar niet alles. Het is elke keer maar 1x in de nacht, maar dan dus op verschillende tijdstippen. 
 
Oow ja dat is ook wel hier herkenbaar soms elke nacht wel een keer wakker en ook weer periodes van helemaal door slapen. Misschien hoort het er ook gewoon nog bij dat ze wel eens wakker worden s nachts en dan even gaan piepen. Snap dat het niet fijn is dus hopelijk tijdelijk heb er geen tips voor alleen maar dat je je er beter bij neer kan leggen want het is nou eenmaal niet anders.. succes !!! 
 
Terug
Bovenaan