Dreumes 1jaar erg snel moe!

<p>Hallo moeders,</p><p>Onze zoon is begin Maart 1 jaar geworden. Nu is hij de laatste weken heel snel weer moe... we leggen hem savonds rond half 8 in bed en wordt dan ong. 6:30/7:00 uur wakker ‘s morgens. Nu is hij om 9:30 uur alweer heel moe & wordt hij huilerig. Ik probeer nog wel eens te rekken maar eigenlijk wil ik het liefst doen wat voor onze zoon goed voelt & hem dan in bed leggen. Hij slaapt dan sowieso weer een dikke 2 uur! Na elke slaapje wordt hij wel vrolijk en opgewekt wakker, ook na een hele nacht slapen. Smiddags rond 15:00 uur begint hij weer moe te worden... maar wil dan niet naar bed?... Hij gaat savonds altijd om 19:30 uur naar bed.</p><p>herkennen jullie dit? & komt dit doordat hij wat meer actief is of moet ik me zorgen maken dat hij zo snel weer moe is?</p><p>liefs xxx</p>
 
Volgens mij is dit heel normaal. Onze zoon is bijna 15 maanden en slaapt 2x overdag; rond 9.30 en rond 15.00, beide slaapjes ongeveer 1,5 uur. Soms wat korter, soms wat langer. Hij ligt er 's avonds om 19.00 weer in en slaapt dan tot 6.00/6.30. De nacht is niet helemaal onafgebroken, vaak 1 a 2x per nacht wakker voor z'n speentje.
Ze leren veel, kost veel energie, dus slapen hebben ze nodig. Elk kind pakt wat ie nodig heeft denk ik. Er zullen vast kinderen van zijn leeftijd zijn die minder slapen, maar ook vast kinderen die al wat ouder zijn en meer slapen!
 
Precies wat hierboven staat. Onze dreumes van 14 maanden is ook weer veel moe. Slaapt nog 2x om 10.00u en 15.00u en gaat 18.30 naar bed tot 7.00u. In deze fase leren ze veel: lopen, praten en hun wereldje wordt ook groter en krijgen ze veel indrukken. Logisch dat ze daar moe van zijn. 
 
Lijkt me heel normaal. Mijn dochter ging tot 15 mnd elke dag om 9.00 en 14.00 slapen. Ze sliep dan 2x 2 uur.
Ik moet wel zeggen dat ze een maand later ineens smiddags niet meer wilde. Nu een paar maanden verder gaat ze van 12.00-15.00 en om 18.30 weer tot 7.00.
 
Mijn zoon is nu 16 maanden en slaapt ook nog 2x overdag. Echt een slapekop! Ik tel mijn zegeningen, want ik ben hoogzwanger op het moment. Hij slaapt sochtends 2 uur en smiddags 1,5 uur. Savonds om 7 uur naar ben en slaapt dan tot half 7 aan 1 stuk
 
Mijn dochter van 1,5 slaapt soms ook nog s'ochtends en s'middags (lang). Vervolgens maakt ze een gewone nacht. Het kan dus wel. Ik heb altijd gewoon haar wensen gevolgd. Met een jaar sliep ze echt nog iedere ochtend en middag. 
 
Hij is net een jaar. De meeste kindjes slapen dan echt nog wel twee keer. Slapen doet slapen zeggen ze altijd, dus lekker naar bed doen als ie moe is, waarom zou je rekken? 
 
Terug
Bovenaan