Dreumes 2 naar 1 slaapje

<p>Hoi meiden,</p><p>Hoe hebben jullie dit aangepakt? Mijn zoontje is net 18 maanden en kletst aan één stuk door. Door alle indrukken heeft hij echt zijn slaap nodig. Nu sinds een paar dagen wil hij de ochtend niet meer slapen. Ik leg m wel op bed, maar na 10 minuten begint hij te huilen en zijn spenen uit bed te gooien en dan slaapt hij niet meer. Nu hij het ochtendslaapje overslaat, leg ik m rond half 1/1 uur in bed. Omdat hij dan erg moe is. Hij slaapt dan 2 uurtjes. <br /><br /></p><p>Nu is hij einde van de middag eigenlijk heel erg moe. Leg heb nu ‘s avonds eerder op bed (half zeven). Dan is hij helemaal afgedraaid. <br />Zal het even een overgang zijn? Dat hij eraan moet wennen? Of moet ik wat anders doen?</p>
 
Hij moet idd even wennen aan het nieuwe ritme. Je zal merken dat het vanzelf beter gaat en hij het beter vol kan houden. Lekker optijd naar bed doen savonds, hij heeft het nodig. 
 
Prima zo. Met 18 maanden is 1 slaapje ook prima, dan heb je het eerlijk gezegd al lang uitgehouden met 2 slaapjes. De meeste kindjes gaan rond de 14 maanden over op 1 slaapje.
Mijn jongste dochter is nu 13 maanden en slaapt soms ook nog maar 1x...
 
Lekker rond  half 1 naar bed idd en dan hopen dat hij tot 3 uur slaapt. S avonds rond 7 uur weer naar bed. Je zal zien Dat het een paar weken nodig heeft maar hij het steeds beter gaat trekken!
Andere optie is laten slapen van 11 tot 1 uur, maar persoonlijk vind ik dat nooit zo fijn. Want dan is de middag zo vreselijk lang voor ze. Ik probeer het slaapje ook altijd te rekken tot half 1.
 
Dank voor jullie adviezen en antwoorden. Het blijft soms zo zoeken als ze in een nieuw ritme komen.. Maar fijn om te weten dat het zo goed gaat. 
 
Het is even wennen zo'n overgang. Hier heeft dochter een tijdje de ene dag 2 slaapjes en de andere dag 1 gehad. Lag er een beetje aan hoe moe ze was rond 10 uur. Nu 17 maanden en gaat ze 1u naar bed en slaapt tot 3. Ze is dan inderdaad half 7 ook op en dan gaat ze ook naar bed. 
 
Dat doe je prima lijkt me. Ik zit ook in dezelfde fase met mijn zoontje van 19 maanden. Wissel het wat af, soms 1 slaapje en soms nog 2, afhankeiljk van hoe moe hij is. Sinds een dikke week nu. En als hij het s middags echt niet meer trekt dat ga ik even wandelen oid, dan doet hij soms nog een dutje van heen half uur. Ik hoop ook dat hij snel in het nieuwe ritme zit, wel lekker om straks de ochtenden weer iets te kunnen doen. Hier heeft hij het ook lang vol gehouden!
 
Hier dochter van 16 maanden en sinds dit weekend 1 slaapje van ongeveer half 1 tot half 3. Maar als ze rond 10.00 uur echt moe is leg ik haar in bed (zoals vanochtend, klein uurtje geslapen) en leg haar zo nog even in bed voor Max 1,5 uur. 
’s avonds is ze onrustig als ze in bed legt maar ze moet er ook even aan wennen :) 
 
Terug
Bovenaan