Dreumes 21 maanden hysterisch onder de douche

Ons zoontje van 21 maanden weigert onder de douche te staan. Hij wordt helemaal hysterisch van het vallende water op zijn lichaam. Ook als een ouder bij hem onder de douche staat. Ook als het water enkel een voetje, beentje of armpje raakt.

Handjes wassen onder de kraan vindt hij wel leuk.
In bad gaan ook, dan spettert hij wat. Let wel..dit is nog altijd het babybadje, wat we dan plaatsen in de douchebak.
In het zwembad(je) weet hij zich weinig raad.

Hebben jullie tips over hoe ik hem toch kan laten wennen aan de douche?
 
En als je met hem in de douchebak op de grond gaat zitten? Met de douchekop in de hand? Dus samen zittend douchen?

Of hem in het babybadje zetten en zelf ernaast gaan zitten en zittend douchen. Zo went hij aan de douche.

Ik douche vaak tegelijk met één van mijn dochters (3.5 jaar en 19 maanden oud) en dan zitten hun in het babybadje en zit/sta ik ernaast mezelf te douchen.
 
Mijn zoontje heeft dit ook! 20 maanden. Totale paniek, haren wassen is hier drama en eigenlijk zeep afspoelen ook. Onder de douche krijgen we hem niet, dat doen we eigenlijk al niet meer sinds hij iets groter is dan een baby. Ik ga er zelf vanuit dat het wel over gaat.... en tot die tijd zet ik gewoon door: haren wassen en lichaam afspoelen moet gewoon gebeuren en dat moet hij ook leren.
 
Zittend douchen, samen in de douchebak, water eerst op voetjes laten en langzaam opbouwen..alles zorgt voor hysterie.

Misschien inderdaad maar gewoon blijven doorzetten. Het hoort er nu eenmaal ook bij.
 
Terug
Bovenaan