Dreumes 21 maanden zindelijkheidstraining

<p>Hallo medemama’s (en papa’s),</p><p>mijn zoontje is nu net 21 maanden en heeft enorm veel interesse in zindelijk worden. Hij staat in een hoekje te plassen/poepen en zegt dan ook ‘poepen’. Ook wil hij zijn poepluier bekijken en volgt hij mij geïnteresseerd naar de wc. Ik ben begonnen hem af en toe op het potje te zetten en soms komt er dan een plasje. Heel trots leegt hij dat dan zelf in de wc. Het is alleen bij hem heel grillig. De ene keer wil hij wel op het potje en de andere keer niet. Als ik hem zonder luier rond laat lopen wil hij niet op het potje en plast in de woonkamer, maar hij weet wel dat hij moet plassen (Hij zegt poepen en gaat vervolgens in een hoekje plassen). Hem dan op een potje zetten werkt niet (huilen, gillen etc.) Ik wil niet teveel forceren, maar ik wil ook niet voorbijgaan aan zijn interesse in de wc. Zijn er hier meerdere met ervaring op zindelijkheidsgebied van een dreumes? Tips? Alvast dank! </p>
 
Je zou hem ook met een wc verkleiner op de wc kunnen zetten. Misschien vind hij dat wel leuk en interessant. Geef hem wat speelgoed zodat hij ook even blijft zitten. Doet hij iets, dan idd blij reageren. Doet hij niets, ook goed en verder geen aandacht aan geven. Je kan hem erop zetten als hij aangeeft te moeten plassen/poepen. En nu met dit mooie weer zou je hem best zonder luier kunnen laten lopen. In het begin zul je ongelukjes hebben, maar hij zal snel genoeg doorhebben dat hij naar de wc moet. 
 
 
Mijn dochtertje kreeg toen ok beel interesse. Ze is nu 2,5 en ik heb door mijn zwangerschap de training even gepauzeerd. inmiddels week eventjes opgepakt en ik pak het spelender wijs meer aan. Ze wil af en toe niet maar dan zet ik haar voor de televisie of ik leid haar af met een pop/ knuffel die ook op het potje gaat. Of ik laat haar kiezen tussen de wc met verkleiner of het potje. Als ze geplastof gepoept heeft of het echt geprobeerd heeft mag ze een sticker uitkiezen. 

verder staat het potje nu in de woonkamer zodat ze er meer aan herinnert word en zelf zou kunnen gaan. 


Ik probeer in ieder geval strijd en frustratie te vermijden zodat ze geen nare associaties krijgt en ik leg haar uit dat ze geen luier meer hoeft als ze steeds op t potje gaat
 
 
Wij gebruiken gewoon de wc met brilverkleiner, hij kijk al gelijk uit naar het moment van doortrekken, en dat is gelijk een hele mooie beloning!
Wij zijn begonnen met iedere avond voor het slapen gaan, en nu hij 17 maanden is plast hij echt iedere avond op de wc.. De ochtend nemen we er nu bij, en zo steeds meer vaste momenten want hij geeft t nog niet aan (net iets te klein denk ik!)
 
Het kan helpen om op vaste momenten een wc/potje ronde te doen. Bijvoorbeeld na elke maaltijd even naar de wc. Dan wordt er een routine in gebouwd waarin hij langzaam kan ontdekken hoe het aanvoelt als hij drang krijg. Voor een jongen is hij wel jong. Maar het kan zeker! Succes!!
 
Hoi allemaal, 
bedankt voor de reacties! Met een wc-verkleiner geprobeerd, maar meneer schreeuwde moord en brand! Zonder luier ook en hij loopt naakt van buiten naar binnen, kijkt me aan, zegt poepen en plast dan 1 seconde daarna in de woonkamer. ? En ik ben nu te sloom om er met het potje achteraan te rennen. Hahha Nu met deze hitte weigert hij het potje ook. Het zal wel teveel plakken. Achja, komt dan toch vanzelf wel. Ik probeer het over een maand rustig aan gewoon nog eens. Vaste tijden zijn een goed idee. Voor het middagslaapje is de enige keer dat hij echt op het potje wil. 
 
Terug
Bovenaan