Dreumes 21 mnd, vaak huilerig/hangerig, herkenning?

Ha allemaal,

Wij hebben 2 dochters, waarvan de oudste inmiddels 3 jaar is en het eerste jaar hetzelfde gedrag heeft laten zien als onze nu 21 maanden jongste dochter, echter blijft dat maar aan zonder verandering. Ik raak er zo vermoeid en gefrustreerd van en vraag me echt af of dit nog normaal en herkenbaar is.

Het gedrag waar ik het over heb uit zich in continu iets willen/nodig hebben, jengelen, snel huilen, erg hangerig. Nog zeer afhankelijk van mij en veeeel mijn aandacht opeisen. Het voelt alsof ik continu alert moet zijn en aan moet staan om te reageren en brandjes te blussen. Het stelt weinig voor; met het truitje vastzitten ergens aan, ergens niet bij kunnen, geen zin hebben om te spelen etc. Ik kan haar ook niet buiten in de achtertuin laten spelen als ik zelf even binnen ben, dan weet ik dat ik binnen 2 min weer een huilende dreumes heb. Er is ALTIJD en STEEDS wat. Ik mis het relaxte, ontspannen karaktertje dat gewoon tevreden is/kan spelen. En natuurlijk snap ik dat dit herkenbare fasen zijn, maar ik zie dit niet meer als een fase. Het begon echt al met 2 maanden, continu jengelig. Niet zozeer een huilbaby, maar wel een mopperbaby
wink.gif
. Nogmaals; onze oudste vertoonde exact hetzelfde tot 1 jaar. Is wel een mega vlotte prater dus haar tweede en nu derde jaar verliep veel beter en nu is het echt genieten en ontspannen voor ons met haar.

Ik ben niet zozeer op zoek naar tips/tricks, maar merk vooral gebaat te zijn bij herkenning. Om me heen vallen alleen rustige baby's/dreumessen op die echt wel eens een driftbui hebben, maar niet continu iets willen en de aandacht opeisen, jengelen, mopperen en hangerig zijn.

Bedankt alvast!
 
Klinkt als verlatingsangst/ scheidingsangst. Dat komt idd wel vaker voor op die leeftijd. Ze hebben nu door dat mama weg kan gaan en daar kunnen ze erg bang van worden. Als het goed is zou het na een tijdje weer beter moeten gaan, als ze doorhebben dat je er ook bent als ze je niet zien, en dat je hoe dan ook weer terugkomt. En dat ze erop kunnen vertrouwen dat je (of iemand anders) er bent (is) als ze het nodig hebben.
 
Terug
Bovenaan