Dreumes (2j) eet geen avondeten.

Lieve lezers,

Ik ben ten einde raad. Mijn dreumes van 2 jaar wil geen avondeten eten. Geen vlees, vis, ei, geen groenten, geen pasta/rijst/couscous/friet, geen rauwkost.

Ze eet 's morgens een kommetje pap, de hele dag graag en veel fruit en 1 à 2 boterhammen.
Het is niet dat ze alleen groenten en avondeten weigert, maar ook een koekje eet ze bijv niet op.

Haar gewicht zit op de groeicurve net binnen de laagste groene lijn en daalt gelukkig niet. Maar ik maak me veel zorgen. Ik ben bij een diëtiste geweest. Zij maakte zich niet direct zorgen, maar had wel een aantal tips. (hoe zit je aan tafel, meehelpen met koken, rauwkost bij de lunch enz) Ik heb ondertussen alles geprobeerd, maar niets lijkt te werken.

Ik ben vooral benieuwd of jullie dit herkennen. Had/Heeft jullie kindje dit ook? Hoe pak je dit aan? Wat werkt voor jouw kindje? Of hoe is het goedgekomen of was er misschien meer aan de hand?

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!

Laura.
 
Wij doen wel eens erwtensoep bij de lunch, vinden ze heel lekker. Andere soep willen ze niet (4 en 2 jaar). 
Inderdaad, rauwkost bij de lunch. Die van 2 eet als ze ziek is alleen maar rauwe rode paprika. Dus wij hebben soms als "noodoplossing" parika-komkommer-mozarella salade bij het eten. 
Een wrap vinden ze bij ons wel heel lekker, dan mag er wat saus op en groentes kiezen en geraspte kaas en dan oprollen en met je handen eten.
En kwa pasta, maak ik wel eens 3 soorten pasta door elkaar, dan kunnen ze kiezen welke ze willen eten. Gehakt niet te fijn maken, zodat ze stukken gehakt eruit kunnen vissen, en stukken paprika. 
Verder moeten ze bij ons wel aan tafel blijven, ook als ze niet eten. Maar het eten zelf maken we geen al te groot punt van. 
Die van 2 wul bij ons ook geen koekje. Maar ze eten allebei wel goed hun brood. Sommige mensen houden ook meer van brood en sommigen meer van warm eten. Mijn man valt in de eerste categorie, ik in de laatste. Zolang ze goed groeien, doen we er niet moeilijk over.
 
Zou het kunnen helpen tussen de middag warm te eten, en 's avonds de vertrouwde boterham?
Onze dochter is duidelijk minder bereid iets te eten als ze eigenlijk te moe is, maar wij eten dan ook weleens nogal laat.
Als ze wel fruit eet, krijgt ze in ieder geval vitamines en vezels binnen. Mis alleen nog waar ze vlees en vis binnen krijgt?
En bij de doorkomende tanden, merkte we dat meestal pas 's avonds, wanneer ze weigerde te eten. In dat geval tandjesspul.
 
Hier ook dit probleem vanaf haar tweede. Alles geprobeerd, rauwkost eet ze ook niet, en hebben dit probleem nog steeds. Ze wordt bijna 4. Zou ook echt niet weten hoe je dit oplost, want avondeten gaat er niet in. 
 
Ik gaf in deze fase mijn dochter vaak in de middag warm eten, dit werkte goed en ik dwing haar nooit om te eten. Wij hebben immers ook niet altijd honger tijdens etenstijd, vind ook dat je dit dan niet van kinderen mag verwachten.
Veel succes ?
 
Terug
Bovenaan