dreumes aan de borst vraagje

ik heb een vraagje voor de kenner laat maar zeggen.
Ik heb een zoontje van 14 maanden en hij krijgt alleen 's morgens nog een keer borstvoeding.
Nu is het zo dat ik de laatste tijd erg slecht in slaap kan komen en daarom dacht ik vandaag even bij de reform zaak iets te halen om beter in slaap te komen.
Maar nu staat er op de verpakking dat het niet wordt aangeraden bij vrouwen die borstvoeding geven.
Wat vinden jullie, het is natuurlijk een natuurprodukt met alleen natuurlijke ingredienten
maar toch, wat moet ik doen zeker omdat mijn mannetje nog maar een keer bij me drinkt.
Even voor de kenners er zit in: Dicalcium fosfaat, mannitol, talk, magnesium, stearaat, melatonine.
geen gekke dingen lijkt me
ik hoop van iemand te horen, groeten Martine

Op  www.borstvoeding.com staat een lijst met allerlei medicijnen (want dat is het natuurlijk toch eigenlijk?) en of die wel of niet veilig zijn met borstvoeding.
En stel je vraag anders eens op   www.borstvoedingsforum.nl
Misschien dat daar iemand het weet.

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

Hé Martine,

helaas hebben alle medicijnen, ook de homeopatische, bijwerkingen. Ik zou er zelf erg voorzichtig mee zijn en er voor kiezen om het niet te gebruiken. Misschien een idee om 's avonds voordat je zelf wil gaan slapen je dreumes nog even aan te leggen? Komt er weer wat oxytocine vrij en dat is pas echt een puur natuur slaapmiddeltje.

Groetjes,
Margrethe

ik heb de tabletten inderdaad nog maar even niet gebruikt en neem liever het zekere voor het onzekere
Om hem nog een keer wakker te maken voor een voeding zie ik niet zitten, ben veel te blij dat ie slaapt, daar wil ik hem niet aan wennen.
Hopelijk is het niet kunnen slapen een fase van nieuwe dingen en indrukken (voor mij) en gaat het binnenkort over. we zullen zien.
bedankt voor jullie tips. Martine

geen kenner, maar ik weet dat melatonine een slaapmiddel is. Je kindje krijgt dat dan ook binnen.

Zelf ben ik geen voorstander van slaap-medicatie. Misschien kun je eerst proberen om iets in je situatie / dagritme te veranderen zodat je beter in slaap valt?

Terug
Bovenaan