Dreumes alleen spelen

<p>Wij hebben een zoontje van 1,5jaar. Hij kan goed zelf spelen, zeker een uur of zelfs anderhalf. We hebben een speelkamer uitgerust met TV en lounge bank, zodat wij er de hele dag bij kunnen zitten als hij speelt maar niet per se continu hoeven mee te spelen. <br />Maar nu komt het. Ik heb de neiging om vooral in de ochtend, als hij speelt, te stofzuigen, vaatwasser, wasjes draaien etc. Hij krijgt daardoor weinig aandacht van me tot hij weer naar bed gaat voor zijn middagdutje. Hij heeft nogal een ochtend humeur dus ben altijd wel blij zodra t eerste uur om is en hij zich herpakt heeft. Voel me soms wel schuldig dat hij dan zo lang alleen speelt, al weet ik rationeel wel dat hij prima even alleen kan spelen.. maar toch. Ik ben geen hele gekke mama toch?! Haha. </p>
 
Haha nee ik neem aan dat je niet elke ochtend aan de poets gaat. Als je af ook wat ochtenden speelt met hem is dat toch prima? Het huishouden moet ook gebeuren. Ik krijg dat nog niet voor elkaar maar gaat steeds beter.
 
Ik zou hem lekker mee laten poetsen. Geef hem een doekje zodat hij ook over alle meubels heen kan. Helpen met de was in de machine doen. Zo speel je toch samen en krijg jij je klusjes gedaan
 
Het kan helpen om tussen je taken door wel even echte aandacht te geven. Hoeft niet altijd lang te zijn. Maar wel echte aandacht.
 
Alleen spelen is voor een dreumes heel goed hoor. Hij zal vast niet 7 ochtenden in de week helemaal geen aandacht krijgen. Idd soms een taakje er bij zullen ze leuk vinden. Niet schuldig voelen niet nodig
 
 
Terug
Bovenaan