Lieve meiden (en mannen ?) , ben benieuwd naar jullie ervaringen en adviezen. Ik heb een dochter van net 2 jaar en een ukkie van 4 maanden. Onze oudste is een eigenwijsje met een zeer sterk karakter en eigenlijk nooit een heel goede slaper geweest. Nu wordt ze meerdere malen per nacht wakker met hard huilen. Ze zet alle strategieën in die ze kan bedenken om ons zo lang mogelijk bij haar te houden. Ik heb wel eens gedacht, ach schat, kom lekker bij ons in bed. Maar dat is geen succes, want dan gaat ze keten . Omdat onze jongste ook nog héél vaak komt voor de voeding , komt het in slaap sussen van de oudste vaak op mijn man terecht die nu dreigt oververmoeid te raken. De jongste slaapt in een cosleeper en is nou ook niet bepaald een goede slaper. We hebben dus een beetje een chronische oververmoeid gezinnetje en daar wordt het niet gezelliger op.
Misschien hebben jullie nog tips? We hanteren al een zeer strak slaapritueel en spreken de dag door.
Misschien hebben jullie nog tips? We hanteren al een zeer strak slaapritueel en spreken de dag door.