Dreumes berijdt haar eetstoel

<p>Hoi mede ouders, <br /><br />Zoals de kop al een beetje weggeeft berijdt mijn dochtertje van 15 maanden haar eetstoel. Dan zit ze in de stoel en rijdt ze op tegen het stuk dat tussen haar beentjes zit (dat wat ervoor zorgt dat je kindje niet uit de eetstoel kan glijden). Dit doet ze inmiddels al bijna 3 maanden en ik dacht eerst als ik er geen aandacht aan geef dan houd dat wel op, maar niet dus. Het is inmiddels zelfs zo erg dat ze er bijna niet meer van wil eten omdat ze alleen nog maar bezig is met het berijden van haar stoel. Ik was even benieuwd of er meer ouders zijn bij wie hun kindje dat ook doet en hoe die ermee omgaan of het zelfs misschien wel hebben kunnen afleren. Want ik vind het totaal niet erg dát ze het doet, maar ik vind het wél erg dat ze daardoor nog nauwelijks eet. <br /><br />Alle tips zijn welkom! <br /><br />Alvast bedankt! :) <!--/data/user/0/com.samsung.android.app.notes/files/clipdata/clipdata_bodytext_210504_194304_700.sdocx--></p>

Ik werk op een kinderdagverblijf en er zijn idd soms kindjes die 'rijden' op knuffels e.d.
Doet ze het alleen in de stoel of ook in bed bijvoorbeeld?

Echt afleren op deze leeftijd is moeilijk, ze begrijpt nog niet goed wat je zegt. Op latere leeftijd kun je uitleggen dat ze het bijvoorbeeld alleen in bed mag doen omdat het een beetje gek is aan tafel.

Je zou iets zachts tussen haar benen kunnen doen, een extra handdoek ofzo? Dan heeft ze minder gevoel. Of proberen het middenstuk weg te halen, ik weet niet of dat mogelijk is bij de stoel? En dan alleen vastzetten met tuigje en strak tegen de tafel aanschuiven..

Hoi Zeeuwsmeisje, 
Ze doet het alleen in haar eetstoel. In bed of tijdens het spelen lijkt ze er geen behoefte aan te hebben. Het tussenstuk kan ik er niet uithalen want dat zit aan het zitje vast, maar die tip van de handdoek ga ik zeker uitproberen!
Aangezien jij ook ervaringsdeskundige bent heb ik meteen nog een vraagje voor je; vanaf welke leeftijd (ongeveer) valt het uit te leggen dat het een beetje gek is om dat aan tafel te doen? Dan weet ik een beetje wanneer ik dat kan gaan proberen uit te leggen :) 
In ieder geval alvast bedankt voor bovenstaande reactie!

Tja ik denk vanaf een jaar of 2.. misschien al wat eerder. Mijn jongste dochter is nu 21 maanden en ik zou haar wel kunnen zeggen: nee, dat mag in bed. Maar het 'waarom' zou ze nog niet snappen, dat komt echt pas vanaf 2-2.5 jaar. En ze zou waarschijnlijk ook nog niet luisteren, haha.

Maar t zou zomaar kunnen dat het ook vanzelf weer stopt hoor, soms verdwijnen zulke dingen ook weer vanzelf ;) Ik zou er verder niet teveel aandacht aan geven, wat je volgens mij al doet :) Het moet niet iets negatiefs worden.

Hoi Zeeuwsmeisje,
Ik heb je tips nu een tijdje in gebruik en het is al een héél stuk minder. De handdoek haalde niet zoveel uit, maar ik heb nu het voetenplankje een stukje hoger gezet zodat haar beentjes minder kunnen "bungelen" en haar zitje ietsjes kraper gezet en dat lijkt goed te werken ?
Ik dacht ik probeer het eerst ff uit voordat ik je nog een terugkoppeling geef. Bedankt voor je advies! 
Groetjes en een fijn weekend ?

Terug
Bovenaan