Dreumes bijna 2 huilt om alles

Hoi!
Ik heb een dochter van bijna 5 en een zoon van bijna 2.. mijn zoon vanaf zijn geboorte 8 maand lang gehuild, daarna kwam er rustiger vaarwater.
Sinds afgelopen september huilt hij weer om álles. Schreeuwen krijsen en niks helpt om het tegen te gaan (behalve hem geven wat hij wil) en dat is natuurlijk níét altijd mogelijk. Hij kan enorm boos worden gooit met spullen en wil niks van zijn omgeving weten.

Ik weet alles van fases, maar deze lieverd is vaker ontevreden dan tevreden en gezien zijn leeftijd ken ik dit niet..

Is dit voor anderen herkenbaar? Is het echt een fase..?

Het 2 is nee begon bij ons met 1,5 jaar. En was met 2 jaar al ver over. Maar gelukkig bij ons niet zo extreem.
Maar qua leeftijd kan extra weerspannigheid dus wel kloppen.
Sterkte!

Onze eerste dochter was/is ook mega temperamentvol. Begon bij 1,5 jaar. Om gek van te worden. Ze heeft ook echt fases gehad waarbij ze ging bonken/ bijten / gillen / spugen / gooien met spullen als ze haar zin niet kreeg. Nu is ze3 en gaat het echt beter. Wat mij heeft geholpen is de imh aanpak. En soms gewoon zeggen: ik snap dat je boos bent en dat dat er even uit moet. Maar als je moet gillen doe je dat op de gang, anders doen mijn oren pijn. Als het eruit is, gaan we knuffelen. 
Of bij uitbarsting nr 3 op de dag: even knuffelen, ik zie dat je heel snel boos wordt. Volgens mij voel jij je heel naar. Kom maar even bij me, de boosheid mag er zijn. 
Hou vol het wordt echt beter

Ah ik heb net een soort zelfde topic geplaatst, ons zoontje is 14 maanden en huilt sinds hij in sprong 9 zit ook om alles. De hele dag door gefrustreerd, als een bladzijde omslaan niet lukt gaat hij al heel theatraal liggen huilen. Als ik hem dan niet oppak of afleid, wordt het nog veel erger en krijgt ie echt een driftbui waar hij niet meer uitkomt. Ontzettend vermoeiend voor mij en m'n partner. Want we lopen de hele dag op onze tenen. Hopelijk is het inderdaad een fase

Terug
Bovenaan