Dreumes bonkt met hoofd tegen ledikant.

Hoi, mijn dreumes slaapt op z’n buik met billen in de lucht. Alleen bonkt hij snachts vaak met z’n hoofd tegen de bovenkant van het ledikant.

Lager in bed leggen werkt niet, want hij slaapt blijkbaar het liefst boven in bed. Van nachts een stukje naar beneden trekken als hij ligt te bonken, wordt hij vaak wakker.
Campingbedje werkt ook niet zo goed, die verschuift met zijn onrust.

Iemand tips?
 
Vanuit de KNO zien we vaak kinderen dit doen op het moment dat er oorpijn aanwezig is zoals oorontstekingen/vocht achter trommelvlies waardoor er een druk ontstaat. Soms is dit helemaal niet aan het kind te zien.
 
Mijn dochter doet het ook altijd (17 maanden) Ze doet t al een maand of 4. Mijn oudste dochter deed het ook in de leeftijd van 1-2 jaar. Volgens mij is t vrij normaal voor dreumessen om dit te doen.

Lager in bed leggen werkt hier idd ook niet, ze werkt zichzelf in no time weer omhoog. Ze heeft er weinig last van geloof ik, Dus ik vind het prima. Maar soms hoor ik midden in de nacht allerlei gebonk haha. Ik leg in de avond vaak wat knuffels tegen de rand, die vangen de grootste klappen op! :)
 
Herkenbaar. Ik leg m'n zoontje van 17 maanden ook regelmatig wat lager en hij duwt zichzelf steeds omhoog. Hij roept dan ook regelmatig, oh, auw. Maar slaapt verder toch goed. 
Ik ben er een grote opgerolde hydrofieldoek neer gaan leggen, vast tussen het matras en het kopstuk van het bed. Werkt tot nu toe goed. Het hele kleine stukje dat omhoog steekt is toch voldoende. 
 
Bedankt voor jullie reacties!

M’n zoontje slaapt er zelf helaas wel slechter van. Ga vanavond eens een opgerolde hydrofiele doek proberen.

Aan z’n oor is niets te zien of te ruiken, hij is ook niet verkouden geweest, maar houd het in de gaten.
 
Ik heb een zoontje van 13 maanden hij kruipt en rolt ook alle kanten op in zijn slaap. Ook regelmatig hoor ik hem botsen tegen het hoofdeinde. Bij het consultatie bureau zeiden ze dat het kan zijn dat het gewoon prikkelverwerking van de dag is en dat je er niet veel aan kunt doen( ze benoemde wel nog dat soms een vast ritueel voor het slapen kan helpen). soms word hij midden in de nacht wakker leg hem dan vaak terug op zijn rug speentje erin en hij slaapt weer verder.
 
 
Onze dochter heeft ook vaak met haar hoofd tegen het hoofdeinde gebonkt, ze werd er niet wakker van, maar ik vond het zelf vervelend om tr horen. Nu hebben we een stootkussen er tegen aan zitten. 
 
Terug
Bovenaan