Dreumes eerste keer buikgriep

Boterbloempje

New member
Onze dochter van 19 maanden heeft vandaag voor het eerst echt moeten overgeven. Gisteren en vandaag at ze al erg weinig en boterhammen al helemaal niet. Sinds haar middagdutje heeft ze nu 5 keer overgegeven. Haar poepluiers zitten tegen de diarree aan. Verder heeft ze geen koorts en is ze redelijk actief. Het spugen zelf vindt ze gelukkig niet heel eng. Nu vragen we ons een beetje af, wat we moeten doen met eten en drinken. Ik lees overal tegenstrijdige dingen. Een droog koekje is best lang blijven zitten. Ze wilde wel wat eten rond etenstijd, dus hebben haar wat bouillon met beschuit gegeven. Toen ging het mis. Is het nu verstandiger om haar geen eten te geven en alleen water/slappe thee of wel iets laten eten, zoals droog koekje/beschuit?
Ze krijgt in de avond ook nog altijd een bekertje melk. Hier zal ze zeer waarschijnlijk wel zin in hebben, maar is het verstandig om te geven?
 
Wat enorm vervelend! Kleintje die ziek is… ik zou persoonlijk licht verterend eten geven. Haar maag zal gevoelig zijn en kan niks verdragen. 
denk dat je het goed doet.
ik denk ook dat het altijd belangrijker is dat ze vocht binnenkrijgen dan eten. 
succes!!!!
 
Hier nu 2 x buikgriep meegemaakt. 1 x met 10 mnd, tegen ziekenhuisopname aan. En 1 x met 15 mnd en die was veel milder. 
In het ziekenhuis zeiden ze dat ik moest stoppen met melk tot ze ors binnen hield, goed plaste en weer wat kon eten. Vocht is op dat moment belangrijker dan voedingsstoffen. En melk valt zwaar. Dat hielp wel. Diezelfde avond bleef er een beker ors binnen waardoor we gelukkig weer naar huis mochten. 
Dus toen ze weer buikgriep kreeg hebben we melk als eerste geschrapt. Verder droog brood aangeboden en gepureerd fruit. Voor zover ze dat wilde want die eerste dag had ze bar weinig trek in eten. Ook drinken ging er weer slecht in. Maar de dagen erna werd ze steeds hongeriger je ziet vanzelf wanneer ze weer klaar zijn voor melk en hun normale eten. Beetje rustig opbouwen door geen vette gekruide gerechten voor te schotelen.
 
Bedankt voor jullie berichtjes. Pff heftig zeg dat jullie kleintje naar het zieke huis moest. Ze heeft nog een keer flink moeten spugen, maar ligt nu lekker te slapen. Hopelijk heeft ze een rustige nacht en gaat het morgen weer beter. Ze heeft nog wat slokjes water gehad voor het slapen.
 
Hier ook buikgriep. Al sinds gisteren niet echt willen eten maar drinken ging nog wel. Ook verhoging. Vandaag praktisch niks gegeten en beetje gedronken. Vanmiddag wel gedronken om dat vervolgens geheel over mij heen te spugen. S’avonds had ie toch jonger dus voorzichtig wat gegeven. Had ook thee gedronken. Maar dat ging allemaal over mijn kleed heen. Zo’n zielig vogeltje. Inmiddels ORS gehaald en dat ga ik zo geven. Hopelijk houdt ie dat binnen.
 
Terug
Bovenaan