Dreumes eet ineens mega veel

<p>Ons zoontje is 15 maanden en sinds 1-2 weken eet hij ineens mega veel. Bijvoorbeeld: 6 boterhammen met pindakaas of avocado, paar flessen melk (ook verdund met water), 2 (kleine) bananen en een appel, avondeten (anderhalf potje want eet nog niet mee helaas) en dan vaak nog wat yoghurt.</p><p>Ik vind hem zeker niet te dik, hij is sinds een tijdje ook gaan oefenen met stapjes zetten al is hij daar sinds een dag of twee weer minder mee bezig. Geen idee of dit ermee te maken heeft.</p><p>Moet ik hier wel in mee gaan? Ik weet echt niet waar hij het allemaal laat en of dit wel gezond is? We gaan binnenkort weer naar de wijk meten enz. Dus kan daar niks over zeggen nu maar nogmaals vind hem niet dik. Herkent iemand dit?</p><p>Het valt me ook op dat hij met z’n twee slaapjes overdag toch vaak al snel moe is. Zo liet hij eerst blokken van 3-4 uur wakker, maar nu is hij vaak al na anderhalf uur al aan het gapen. Terwijl hij dus wel veel eet... ik snap er niks van.</p><p>Ik heb niet het idee dat hij ongemak Heeft. Wel geven we voor zijn slaapjes een flesje melk (verdund) en daarbij vraag ik me soms wel af of het niet teveel is qua vocht maar dat heeft hier niet echt mee te maken</p>
 
Heel herkenbaar! Ons zoontje had dit ook tot een maand of 20. Toen was dat opeens over en nu eet hij weer veel minder. Hij bleef toen ook steeds om eten vragen en kon de hele dag wel eten. Maar hij groeide ook opeens heel hard en hij ging motorisch opeens heel erg ontwikkelen.
Ik maakte me hier ook erg zorgen over, maar nu is het weer gewoon genormaliseerd. De dochter van een vriendin van me had dit ook rond deze leeftijd.
Ik denk dan maar zo: ze zullen het wel nodig hebben anders doen ze het niet.
 
Oh wauw! 6 boterhammen, wat veel! Persoonlijk zou ik er niet in mee gaan. Onze dochter kan ook behoorlijk eten maar als ik haar haar gang laat gaan eet ze de hele dag door. Ze is niet dik of dun voor haar leeftijd maar ik vind wel dat ze moet leren dat je niet de hele dag door kan eten. Soms loopt ze gewoon naar de lade en haalt ze er iets uit, puur uit verveling.
Maargoed, dat is mijn dochter. Ik kan moeilijk oordelen over jouw zoontje. Misschien heeft hij het gewoon nodig en/of is het een fase
 
Mijn zoon heeft ook af en toe een soort groeispurtje ofzo waarin hij meer eet dan normaal. Maar 6 boterhammen vind ik persoonlijk wel wat veel. Geef je dan bruin brood? Wit vult niet zo.
als je verder gezonde dingen aanbiedt (fruit enzo) heb ik er zelf nooit zoveel problemen van gemaakt. Meestal duurde dat hier maar een dag if 2.
 
Mijn dochter van 16 maanden heeft nu ook een fase dat ze constant wilt eten. Bij haar lijkt het soms uit verveling. Voor mijn gevoel krijgt ze ook meer tussendoortjes dan een normaal eetschema. Maar ik hou het in de gaten wat kan. Ze weet inmiddels ook al waar der trommel met liga's en snacks ligt. Dat begint soms al in de ochtend maar dan verzin ik dat dat nog slaapt. Helpt vaak wel, soms ook niet en word het drammen, maar uiteindelijk win ik wel haha! Maar waar het precies aan ligt geen idee. Groeisprong? Zo lang je het zelf bij houd en je kind ook niet dik is dan is het oké lijkt me. 6 boterhammen is misschien wat te veel, maar extra groente of fruit of iets lichts extra kan geen kwaad denk ik. 
 
Onze dochter heeft dit ook weleens gehad, alleen moet ik zeggen dat ik het ook begrens naar wat ik normaal vind qua eten op die leeftijd. Geen idee of mijn normaal klopt haha. Maar meestal ontbijt, fruit, lunch max 2 boterhammen en dan avondeten wat extra opscheppen als ze blijft vragen. Misschien heeft hij wel een groeispurt dat hij daarnaast ook zo moe is?
Toevallig is onze dochter van 18 maanden sinds ze griep heeft gehad heel snel moe. Eerst dacht ik het zal wel even herstellen zijn, maar na 2,5 week sliep ze nog steeds 2 lange slaapjes op een dag (was er 1). Vandaag naar huisarts en blijkt een gehoorgangontsteking te hebben. Dus mocht er voor je gevoel iets niet kloppen toch maar bellen, ik denk nu ook had ik best eerder mogen doen ;) 
 
Even toch nog een reactie op dit topic. Bedankt allemaal voor jullie input!
Na overleg per telefoon met CB zeiden ze dat ik het moest inperken tot 3-4 boterhammen per dag. Dit ging prima, maar nu bleek afgelopen week op het bureau dat zijn gewicht tegen de onderste grens aan zit in verhouding met lengte. Dus zei deze vrouw dat ik hem gewoon mocht volgen....
Ik moet zeggen dat hij de korsten niet eet dus nu krijgt hij in de ochtend 3 en smiddags 2 sneden zonder korst meestal. Ik beleg ze rijkelijk met pindakaas en avocado. Ik geef ook meer fruit dan aanbevolen, verspreidt dit over de dag. Ik geef liever namelijk een halve banaan dan een koek. Liever natuurlijke suikers dan witte suikers en hij vindt het heerlijk. 


Met 18 maanden moeten we op extra controle.
 
Terug
Bovenaan