Dreumes eet sinds een paar weken slecht

Hi dames,

Ons zoontje van 1,5 jaar eet de laatste tijd zo slecht. Er gaat geen stukje fruit in, geen groente, geen vlees. Alleen krieltjes wil nog wel eens lukken en boterhammen. Potjes neemt die geen eens een hap van. Het is meteen nee.

Op het kdv gaven ze ook al aan dat hij fruit wilt niet in stukjes en ook niet gepureerd.

Iemand tips?
 
Vaak is dit een fase en gaat het vanzelf over. 
Wat je kunt doen als je bang bent dat hij te weinig binnen krijgt is Knijpfruitje kopen dat vinden ze vaak interessant. Je hebt hier groenten en fruit van.
Wat hier ook helpt is toch echt afleiden met een ipad of telefoon wwwr ik dan een filmpje op afspeel 
 
 
Vervelend! Maar hij hongert zichzelf echt niet uit. Blijf aanbieden en vertrouw erop dat hij echt neemt wat hij nodig heeft. Op boterhammen en krieltjes kun je prima leven. Hij wordt waarschijnlijk erg kieskeurig en is een normale ontwikkeling. Ik ben zelf altijd blijven aanbieden. En dan ineens proeven ze weer iets en leren ze weer meer eten. Succes!!
 
Ja het kan zeker een kies zijn. De kwijlslabbentjes zijn niet aan te slepen. Soms wel 3 per dag. Nog helemaal niet aan gedacht dat het daar ook kan liggen.

Ik ben in ieder geval weer wat gerust gesteld en ben blij dat ik niet de enige ben.

Slaap lekker allemaal.
 
Terug
Bovenaan