Dreumes en avondeten

<p>Hoi??‍♀️</p><p>Weet iemand hoe ik dit het beste kan aanpakken? Onze dreumes van 17 maanden eet al een maandje of twee slecht zijn avondeten. Pasta, rijst en goed gekruid eten, gaat er snel in. Maar zodra hij iets van aardappels, groente en vlees of iets wat hem niet zint, dan wil hij voor geen mogelijkheid eten. Hij laat alles op de grond vallen.</p><p>We hebben zelf eten geprobeerd, speelgoed geven, zelf ook eten, niks anders aanbieden enz. <br />Boterhammen in de ochtend en middag gaan er goed in.</p><p>Iemand ervaring hiermee en goede tips?</p>
 
Gewoon laten komt vanzelf goed ik ken mensen die er ook midsen in zit op grond gooien of iets  na 3 x gaat het weg nog paar hapjes yogert of iets en klaar. Daarnaast kan je groente burges proberen daar zit 80 procent groente in dan heeft die wat binnen 
 
hoi!
hier precies zo. ook 17 mnd en altijd een moeilijke eter geweest.
ik schenk er geen aandacht aan. eet hij wel.. dan applaudisseren wij (mijn dochter en ik) eet hij niet ook prima! hij eet altijd zelf eventueel met een lepel in zijn hand voor het idee
heel langzaam gaat hij steeds beter eten. tot voor kort was het alleen maar droge rijst en pasta. ik probeer een aantal x per week iets te maken waarvan ik weet dat ie het lekker vindt. en de andere dagen maak ik gewoon zijn toetje iets groter zodat hij niet met lege maag naar bed gaat. 
ik ga écht geen strijd aan. daar heb ik echt geen energie voor als ik alleen met een peuter en een dreumes aan tafel zit.
succes.. het komt goed. ze zijn nieuwsgierig genoeg om hetzelfde te gaan doen als jij
 
Helaas geen tips maar ook hier herkenning. Een dreumes die heel slecht eet in de avond. Hij groeit goed en is actief. We laten het dus maar zo. 
Wel geven we multivitamins, zodat hij zijn vitamines enigzins binnenkrijgt. 
Succes! 
 
Heel fijn die herkenning. Je voelt je soms zo macheteloos. ?‍♀️
Goede tip van de groenteburger. Ik ga het maar een beetje loslaten denk ik ja. Dank voor jullie reacties 
 
Hier fase ook gehad, nu gaat het stuk beter. Hier is alleen aardappels, groente, vlees favoriet en maken wij juist graag ook eens wat anders.
Hetzelfde gedaan als hierboven, niet te veel aandacht aan geschonken (na eerst ook alles uit te kast te hebben getrokken), en trok vanzelf rustig voorbij.
Zelfde fase ook met brood een tijdje gehad, moest het echt niet. Is nu ook wel weer voorbij.
 
Hier ook sinds dat ze 1.5 was ongeveer en nu is ze bijna 2 en gaat het eten nog niet heel goed. Ook overdag eet ze de laatste tijd minder. Behalve als ze bij de gastouder is, daar eet ze wel goed haar boterhammen. Ik maakte me er eerst ook druk om, maar heb het los gelaten. Ik zet het voor haar neer, als ze wil eten is het goed en als ze het niet wil eten ook goed. Ze krijgt altijd een toetje. Ze is nog nooit wakker geworden van de honger. Als ze overdag tussendoor meer om lekkere dingen gaat vragen, krijgt ze fruit of andere gezonde tussendoortjes. Zo krijgt ze toch haar vitaminen binnen. Of ik maak een smoothie van fruit en yoghurt. Gaat er altijd goed in. 
 
 
Ik probeer de recepten een beetje aan te passen. Onze kids (1&3 jaar) zijn bijvoorbeeld dol op risotto. De ene keer pureer ik een paar wortels en doe deze dan door de risotto, dan gaat het prima naar binnen. Maar als ik risotto met losse wortels op het bord leg wordt alleen de risotto gegeten. Zelfde trucje met dopers, broccoli en bloemkool gedaan. 
Of bijvoorbeeld pasta met een saus van gepureerde groente, dat gaat ook goed. Het is in het begin even uit proberen. 
Quiche met ricotta, zalm en courgette is hier ook een grote hit. 
Ik heb zelf wat inspiratie gehaald van de website lekkerensimpel.com
Succes!
 
Terug
Bovenaan