Dreumes en corona

<p>Hoi allemaal, ben op zoek naar tips, herkenning, geruststelling..</p><p>Mijn man en ik zijn 10 dagen geleden beide positief getest op corona, daar hebben we allebei een flinke verkoudheid aan overgehouden. Op de dag van de positieve test begon onze dochter van 16 maanden ook verkouden te worden. We vonden het overbodig om haar te laten testen, ze kreeg tegelijk met ons dezelfde klachten dus 99% zeker dat zij het ook had. Bovendien moesten we in quarantaine en zij dus ook..<br />Inmiddels zijn we dus 10 dagen verder en mijn man en ik zijn beide helemaal hersteld (op een kuchje hier en daar na). Mijn dochter heeft het wel wat zwaarder gehad, naast een flinke verkoudheid heeft ze ook een dag of 3 koorts gehad en een zere keel. Hoesten, zere keel, huilen, nog meer last, paniek, huilen, een paar slechte nachten met een zielig meisje die alleen maar op me wilde slapen, dat werk.. Inmiddels is het hoesten over, ze snottert alleen nog wat.. Maar ze slaapt dus veel meer dan normaal.. we zijn overdag weer terug van 1 naar 2 slaapjes en 's avonds valt ze om 18uur al om van de slaap dus leggen we haar meteen op bed. Vannacht heeft ze geslapen van 18.00u tot 7.00u, ze is 1x wakker geweest voor een beetje drinken en een schone luier. Je zou denken dat dat (meer dan) genoeg is.. maar ze was extreem huilerig en hangerig en na een boterham en wat drinken heb ik haar een zetpil gegeven en weer terug in bed gelegd. Ze slaapt inmiddels alweer 1,5 uur vanaf 8.00u.. prima zou je denken, maar ik vind het best extreem.. of is dit normaal? ze is bijna nooit ziek, zeker niet voor zo'n lange tijd dus we zijn dit helemaal niet gewend. <br />Herkend iemand dit? zou ik toch de huisarts moeten bellen? </p>
 
Je kan altijd even overleggen met de huisarts toch? Al is het maar voor geruststelling.
Ik heb zelf nog geen ervaring met corona. Maar om me heen heb ik het wel vaker gehoord, erg moe zijn na een infectie. Mijn collega, gewoon een gezonde vent van achter in de 30, was een week flink ziek, ook met koorts. Verder geen enge dingen als ziekenhuisopnames ofzo. Maar die is na die week nog wel een week of 3 heel erg moe geweest. En dat is niks voor hem hoor. Zo ken ik er meer. Het trekt vanzelf weer weg. Is ook niet gek denk ik, nadat je ziek bent geweest. Je lichaam heeft even tijd nodig om goed te herstellen. Onze dochter heeft vanalles met hoge koorts gehad door de opvang, en de dokter heeft een paar keer herhaald dat een virus soms wel 7 weken huishoudt voor je lichaam het goed opgeruimd heeft. 
Maar als je je zorgen maakt, daar kan de huisarts ook mee helpen.
 
Dit is normaal als ik kijk naar mij zoontje die buikgriep had die sliep de heledag 1 week lang naja lekker laten lichaam moet herstellen zorg voor zetpil en veel late drinken corona is sowiezo 1 van symyonen vermoeid heid ook na day je heb gehad dus logies
 
Als je het niet vertrouwt, kun je altijd even de huisarts bellen en om advies vragen.
Mijn dochtertje was bijna 4 toen ze een paar weken terug Corona kreeg. Ze is er ook flink ziek van geweest (koorts, overgeven, etc). Binnen een week waren de echte ziekte verschijnselen wel verdwenen, maar bleef ze heel moe. Het middagdutje weer terug van weggeweest en daarbij ook nachten maken van ruim 12 uur, ze had dat echt nodig. Sinds ongeveer een week gaat ook dat weer beter. (Mijn man was trouwens ook positief, weinig klachten maar wel nog een paar weken heel erg moe, die kwam uit het werk en stortte dan thuis echt in.)
 
Mijn zoontje van 22 maanden heeft een week of 4 geleden ook corona gehad. Behalve een baby koorts en iets verkouden hebben we niks aan hem gemerkt. Maar hij was wel opvallend moe en sliep veel meer overdag. Zelf had ik toen ook corona en was ik ook extreem moe ervan. Volgens mij hoort het bij het virus. Maar bij twijfel altijd even contacten met de huisarts!
 
Mijn zoontje (23 maanden) is regelmatig getest en heeft tot nu toe nog geen corona gehad (dat wij weten, mogelijk had hij het wel toen mijn man het voor de eerste keer had, maar toen werden kinderen van zijn leeftijd nog niet getest en had ik het zelf ook niet). Maar zo veel extra slapen komt bij ons in twee situaties voor: als hij ziek is/herstellende daarvan is (en dat komt dus wel regelmatig voor, vandaar al die testen steeds) of rond ontwikkelingssprongen. Soms heeft hij geen noemenswaardige verkoudheid of iets dergelijks, maar merken we ineens wel ander gedrag op, zoals dat hij nu zelf boekjes hardop voor gaat lezen aan zichzelf of laatst dat we ineens merkten dat hij bij het kleuren echt mikte op bepaalde vakjes ipv lukraak wat over de kleurplaat heen krassen, en in zo'n fase slaapt hij ook vaak ineens weer meerdere dutjes op een dag. En als die twee situaties samenvallen is het natuurlijk helemaal feest. Misschien dat zoiets bij jullie ook speelt?

Contact opnemen met de huisarts kan natuurlijk sowieso geen kwaad als je twijfelt.
 
Terug
Bovenaan