Dreumes en fruit

<p>Onze dochter is nu ruim 14 maanden. Nooit dol geweest op ‘vers’ fruit. Eigenlijk wilde ze het nooit. Potjes van olvarit oid eet ze wel leeg. We hebben al van alles geprobeerd met vers fruit. Pureren en  smoothies at ze nog wel op, laatste tijd ook niet meer, maar stukjes fruit echt niet. Zelf mee eten maakt niks uit, natuurlijk alle soorten fruit al gegeven, maakte ook niks uit. Nu zit ik met een dilemma. Ergens vind ik het niet erg dat ze een potje leeg eet want ik vind het belangrijker dat ze fruit binnenkrijg. Maar zo leert ze natuurlijk niet hoe het ‘hoort’. Vandaag zeiden ze op de opvang ook dat ze het weer voor haar hebben gepureerd omdat ze de stukjes niet wou. Hebben jullie nog tips in deze situatie?</p>
 
Hier juist fan van vers fruit (wilt eerder geen boterham)..dus zonder ervaring is mijn enige tip die ik weet: een aantal dagen achter elkaar hetzelfde soort fruit in hele kleine stukjes aanbieden. Gewoon in een leuk bakje neerzetten waar ze veel is. Salontafel? Ik zou beginnen met een zoete soort die niet plakkerig of glibberig is, mandarijn of aardbei. En verder totaal geen focus erop, niet eens wat zeggen. Of op het moment van neerzetten: “ kijk eens wat mama heeft voor jou, hmmm” Wellicht ook filmpjes via youtube waar kindjes fruit graag eten? Hopelijk lukt t snel ??
 
Komt van zelf ik weet dat die van mij als ik eten uit vriezer ben vetgeten die ik vers maak of denk nou makkelijk potje dit 4 x geprobeerd moesg die niet ging die kotsen mond dicht houden zo dra ik met mij eten kwam kwam die
Wellicht is die van jou gewend met potjes en wilt ze die 
Plaats echt fruit
Als ik komt met potje fruit moet die van mij niet of gepureerd heb altijd al stukjes  gegeven 
 
Tsja je kan het moeilijk forceren.. je zou het in een leuke vorm kunnen snijden of neerleggen waar ze erbij kan? En dan maar blijven proberen. Komt vast vanzelf. Mijn meisje van bijna 2 vertikt alle groente, en ja dan ga ik het ook niet door haar strot duwen. Komt vast goed!
 
Lastig! Toch maar proberen te blijven aanbieden. Mijn dochter van 14 maanden eet het liefst met een vorkje en 1 soort fruit per keer. Geef ik banaan en druif in een bakje, eet ze alleen de druif en gooit ze de banaan door de kamer. Geef ik alleen banaan, eet ze het wel... Dus ik ik geef eerst banaan en als dat op is nog druif er achteraan.
Ze eet graag banaan, peer en druif. Soms een reepje appel. Maar mandarijn, aardbeien, kiwi, mango etc eet ze niet graag, idd ook alleen gepureerd!
Banaan is de makkelijkste om te proberen. In kleine blokjes met een vorkje erbij. Banaan lust bijna elk kind als eerst. 
En anders.. het komt echt vanzelf waarschijnlijk een keer. Hier is groente juist drama. Ze eet alleen broccoli en sperziebonen met aardappels geprakt... Verder weigert ze alles...
Mijn oudste dochter at ook lange tijd slecht fruit en groenten,pas rond de 2 jaar ging ze beter eten en echt met de pot mee eten. Tussen de 1 en 2 jaar zijn ze ook gewoon heeeeel dwars met eten, dat hoort er helaas bij!
 
Hier een peuter van 2 jaar die alleen bananen wilt van vers fruit. Ik blijf het dagelijks aanbieden, ook krijgt zij knijpfruit van servero wat 100% fruit is. Leg er niet teveel druk op, ze gaan het hopelijk ooit vanzelf eten.
 
Vers fruit in een schoon olvarit potje? Eerst gepureerd en dan steeds iets minder pureren. Misschien denkt ze: ow dat is een potje, dat lust ik ?
Tenzij ze dan misschien het hele potje niet meer wil.
Hier verder geen ervaring, eet hier alles, maar verzin maar wat.
 
Terug
Bovenaan